Witecki: A1 na Śląsku będzie gotowa w maju

data dodania: 2014-01-30 15:21:11
źródło: ew / Rynek Infrastruktury
W maju tego roku kierowcy powinni bez problemów przejechać całą autostradą A1 z Gorzyczek przez Mszanę – tak wynika z informacji przekazanych podkomisji stałej ds. transportu drogowego i drogownictwa przez Lecha Witeckiego, szefa GDDKiA.

Otwarcie A1 w maju


– Po wybraniu firmy Intercor po zerwaniu umowy z Alpine Bau prace idą pełną parą, mam cotygodniowe raporty z postępu prac. wykonawca robi wszystko, żeby w maju uruchomić ten obiekt mostowy – oznajmił Witecki i dodał, że zależne jest to od dobrych warunków pogodowych.


Szef GDDKiA poinformował, że do wykonania pozostało niewiele prac, a są one związane z chodnikami oraz wylaniem ostatniej warstwy asfaltu na obiekcie mostowym w Mszanie. Aktualnie demontowane są rusztowania, pomyślnie zakończyło się sprawdzania próbnych kabli.


– Maj 2014 roku to jest ten moment, kiedy chcielibyśmy uruchomić obiekt mostowy MA-532 i zlikwidować objazd na autostradzie A1 – zapowiedział Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.


Co z podwykonawcami Alpine?


Witecki wyjaśnił również sytuację związaną z pomocą podwykonawcom firmy Alpine Bau, która przed Intercorem zajmowała się budową A1 z Mszany do Gorzyczek. Poinformował, że Sąd Rejonowy w Poznaniu wydał postanowienie w związku z upadłością Alpine Bau. Gdy dokument się uprawomocni, umożliwi wypłacanie pieniędzy przedsiębiorcom pokrzywdzonym przez Alpine Bau.


Szef Generalnej Dyrekcji polecił poinformować telefoniczne podwykonawców, by dotarła do nich wiadomość. Dodał, że nie powinno być problemów z uregulowaniem zobowiązań wobec tych przedsiębiorców.


Komentarze (10)

  • dodano 2014-02-07 10:24:06 przez dociekliwamanda

    panie witecki, maj to rozumiesz pan 1/05/2014 00:00, czy 31/05/2014 23:00 ???

  • dodano 2014-02-04 18:25:58 przez inżynier

    Do TT: Nic mi się nie posypało, rzecz jest oczywista - napisałem o "...liczących się..." firmach - to po pierwsze, a po drugie: chodziło mi o zaściankowe i krótkowzroczne podejście zamawiającego, które może mieć taki sam zgubny wpływ na obecnego wykonawcę mostu. Poza tym nikogo nie wspieram - właśnie o to chodzi, żeby inwestycje były realizowane z zachowaniem równości stron i konkurencji, czyli w sposób przewidywalny dla uczestników, wystarczy tylko i aż tyle. Intercorowi wszystkiego dobrego życzę, ale poczekam na efekty końcowe.

  • dodano 2014-02-01 17:46:52 przez TT

    Do Inżynier: Musisz się zdecydować. Albo wspierasz polskie firmy patrz Intercor i cieszy Cię to, że buduje ona autostradę, albo wspomagasz Austriaków zarządzanych przez Hiszpanów patrz Alpine Bau. Coś Ci się chyba jednak posypało w tym zacietrzewieniu, ale może to jest Twoja metoda na KWS na forach internetowych :)

  • dodano 2014-01-31 20:50:08 przez ja

    ten skrot to chyba co innego znaczy, wiwat maj 1 maj moze jakis pochod tam zorganizować ku czci welk tow EG

  • dodano 2014-01-31 10:52:53 przez tygrys_myszowaty

    @oll Dziwnym trafem ja wierzę w to, co powiedział Witecki. Nie dlatego że powiedział, tylko patrząc na to jak pracuje Intercor. Nie ma jakiejś specjalnej napinki, tylko metodycznie realizowane kolejne etapy prac. Jeśli jakieś fatum ciążyło nad mostem, to nazywało się Alpine Bau. Które za chwilę będzie już ś.p.

  • dodano 2014-01-31 10:44:31 przez inżynier

    Mój Boże! Ile jeszcze zapowiedzi Pełniącego Obowiązki będzie tolerowanych i czy już nikt nie pamięta o pierwotnym terminie i kosztach?!!! Zapewne p.o. Dyrektora odtrąbi KWS (kolejny wielki sukces), kiedy uda się otworzyć odcinek do końca bieżącego roku, ale nie wspomni przy tym o całej serii idiotyzmów popełnionych w trakcie przez GDDKiA - włącznie z doprowadzeniem do zmiany Wykonawcy i dopłatą do kontraktu kwot większych niż żądała Alpine... Dopóki w GDDKiA kontrolę nad kontraktami (w zakresie wykonawstwa i nadzoru)sprawować będą amatorzy i dzieciaki bez doświadczenia (za to z biegłą znajomością Excel'a, na którym tworzą coraz to nowe, idiotyczne statystyki i wymagania raportowania), nie należy się spodziewać poprawy sytuacji. Na dziś jest ona taka, że z bogactwa firm, które tworzyły rynek w Polsce, zostało kilka liczących się i żadna z nich nie ma właścicieli w tym kraju - oto największy sukces p.o. szefa GDDKiA. Ciekawe czy to nie był zaplanowany cel?.....

  • dodano 2014-01-30 16:42:03 przez xyz

    Miała być gotowa w styczniu 2010 r. http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=67459719&postcount=14

  • dodano 2014-01-30 16:09:30 przez ready

    Baju, baju. Będzie. ... W maju !.. (:-

  • dodano 2014-01-30 15:55:35 przez oll

    Czy jest ktoś jeszcze kto wierzy temu panu

  • dodano 2014-01-30 15:35:08 przez Zigi

    O zamiarach GDDKiA wobec czarnej dziury w środku Polski - odcinka A1 Stryków-Tuszyn, Witecki nawet nie wspomniał.

dodaj komentarz

Proszę zapoznać się z regulaminem