GDDKiA rusza z drugim etapem przetargu na obwodnicę Marek

data dodania: 2013-11-13 15:38:48
źródło: Rynek Infrastruktury
autor: ew
Warszawski oddział GDDKiA ocenił już wnioski wykonawców złożone w przetargu na budowę obwodnicy Marek pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu. Inwestycja została podzielona na dwa zadania. Oferty cenowe złoży 18 i 20 wykonawców dla poszczególnych części.

GDDKiA oceniła, że warunki udziału w postępowaniu dla zadania obejmującego odcinek od węzła Marki do węzła Kobyłka spełnia konsorcjum MSF, Mosty-Łódź, konsorcjum Intercor i Mosty Katowice, Dragados, Energopol-Szczecin, Mostostal Warszawa, konsorcjum Rubau Polska i Rubau Construcciones, Budimex, Metrostav, konsorcjum OHL, Strabag, Ids-Bud, konsorcjum Mirbud i Erbbedim, Mota-Engil, Bilfinger Infrastructure, konsorcjum Astaldi i PBDiM Mińsk Mazowiecki, konsorcjum Salini, Impregilo, Todini Costruzzioni Generali i Export-Pribex oraz konsorcjum Bunte Polska i Johann Bunte.


Drugie zadanie będzie polegało na zaprojektowaniu i budowie drogi S8 od węzła Kobyłka do węzła Radzymin Południe. Warunki spełnia konsorcjum Mostostal Kraków i Ferrovial Agroman, konsorcjum MSF, Mosty-Łódź, konsorcjum Intercor i Mosty Katowice, Dragados, Energopol-Szczecin, Mostostal Warszawa, konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau, Metrostav, konsorcjum OHL, konsorcjum Porr, Heilit+Woerner, Ids-Bud, konsorcjum Mirbud i Erbedim, Mota-Engil, Bilfinger Infrastructure, konsorcjum Condotte i Inso, konsorcjum Astaldi i PBDiM Mińsk Mazowiecki, konsorcjum Salini, Impregilo, Todini Costruzzioni i Exort-Pribex oraz konsorcjum Bunte Polska – Johann Bunte.


Z obu zadań wykluczono firmę Mapa Insaat ve Ticaret z Turcji, która nie spełniała warunków udziału w postępowaniu. Powodem decyzji był brak złożenia oryginału formularzu dotyczącego wiedzy i doświadczenia. Zamiast wersji w języku tureckim przedstawiono jedynie tłumaczenie na język polski. Co prawda, dokumenty te wpłynęły do GDDKiA do 26 października, jednak wymagany termin upłynął 19 października.

 

Przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Marek ogłoszono 29 marca tego roku. Obejmuje on dwa odcinki od węzła Marki do węzła Kobyłka oraz od węzła Kobyłka do węzła Radzymin Południe. Firmy składały swoje wnioski ostatecznie do 28 maja. Zgłosiło się 25 kandydatów, którzy składali wnioski na obie lub jedną część inwestycji.


Obwodnica Marek będzie biegła w ciągu drogi ekspresowej S8. Wybudowane zostaną dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Na trasie znajdą się węzły Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południe. Szacowany koszt powstania drogi to około 900 mln zł.


Komentarze (4)

  • dodano 2013-11-17 09:59:14 przez pj

    Jaki jest termin zlozenia ofert cenowych?

  • dodano 2013-11-17 09:20:28 przez mareksoc

    Może trochę więcej szczegółów jeśli chodzi o terminy?

  • dodano 2013-11-15 11:17:00 przez Mario

    ale szanowna redakcja mogłaby chociaż coś więcej napisać co oznacza ten drugi etap bo na chwile obecną to nie wiadomo kiedy miałaby ta budowa ruszyć ???

  • dodano 2013-11-13 23:51:49 przez hope

    wreszcie mam nadzieje że tym razem się uda. (z wyszkowa do lizbony haha)

dodaj komentarz

Proszę zapoznać się z regulaminem