Lublin wciąż inwestuje

data dodania: 2013-12-25 12:11:00
źródło: ew / Rynek Infrastruktury
Mijają trzy lata prezydentury Krzysztofa Żuka w Lublinie. W tym czasie w mieście zrealizowano inwestycje o wartości ponad 1,4 mld zł. Przyszłoroczny budżet Lublina to kolejne 784 mln zł wydatków na inwestycje.

Wydatki zaplanowane na zadania inwestycyjne w 2014 roku stanowią 37 procent wydatków ogółem i są zarazem największą wśród polskich miast sumą w przeliczeniu na jednego mieszkańca (daje to 2,257 tys. zł). Łącznie w obecnej kadencji Krzysztofa Żuka miasto zainwestuje ponad 2,1 mld zł, realizując inwestycje między innymi z udziałem środków unijnych.


– Skutecznie zmieniamy Lublin, zarówno w sferze gospodarczej, jak i w zakresie jakości życia. Jednym z najbardziej widocznych rezultatów ostatnich trzech lat są inwestycje, które między innymi zwiększają dostępność komunikacyjną miasta, zmieniają jego – mówi prezydent Krzysztof Żuk.


Podczas trzech lat kadencji Krzysztofa Żuka miasto wyremontowało 26,8 km dróg i zabudowało lub przebudowało 77,6 km. Dzięki położeniu silnego nacisku na infrastrukturę komunikacyjną powstają drogi dojazdowe do obwodnicy Lublina, modernizowane są lub były także ważne komunikacyjne ulice, m.in. Mełgiewska, Filaretów, Głuska, Diamentowa i Zemborzycka, Solidarności, 3-Maja i Radziwiłłowska czy Narutowicza.


Na przyszły rok planowane są inwestycje na alejach Racławickich i ulicy Łęczyńskiej oraz opracowanie dokumentacji dla przedłużenia ulicy Bohaterów Monte Cassino do węzła Sławin, ul. Dywizjonu 303 do ul. Wrotkowskiej i ul. Grygowej/Dekutowskiego do ul. Wyzwolenia. Do końca przyszłego roku Lublin będzie również posiadał łącznie 100 km tras rowerowych.


Komentarze (3)

  • dodano 2013-12-31 03:30:03 przez Alejandra

    I definitely agree with your tohhguts on following people on social networking sites: following everyone back doesn't make any sense, it's just a sure way to turn your stream into endless noise.Perhaps there is a slight difference in our following criteria though, because I do tend to follow back quite many people who discuss subjects that I'm interested in. I check out everyone who follows me and if they don't spam and they discuss subjects I'm interested in, even if their ideas don't seem particularly interesting, I will follow back. The more often they post, the higher the quality that it takes to get me as a follower.The basis for this course of action is that you never know who turns out to be a great thinker. As long as they don't make my stream unwatchable, they get a chance.Your tweets are of course top-notch! However, when it comes to your discussion on ROI and caring about the people, I'm not sure I understand your point.For a business, all activities have to satisfy certain ROI requirements. Social media is no exception. Neither is customer service in general.I must emphasize that ROI is complicated, and often impossible to measure, at least directly. It makes no more sense to try to measure the ROI of each tweet than it makes to measure the ROI of each service call: Some of those calls are not worth answering.. Umm.. So is the correct policy to not answer some of the calls? No, it's not, because customer service is an important part of doing business.Participation in social media as a business has to fulfill certain criteria as a whole. This is not the same as not caring. Doing business is not the same as not caring. However, doing business does mean that you need results from your activities as a whole, or your company goes bankrupt.It's a bit like the dilemma of consequentialist ethics. Consequentialists, by definition, measure the consequences of actions. However, this occasionally leads to unintuitive outcomes, i.e. permits or even mandates actions that are generally considered immoral (murder, for example). Rule-based consequentialist theories try to bridge this gap by asserting that classes of actions are the real objects to be measured.With social media relationships, we could likewise measure each and every one of them, and then decide which ones to pursue and which ones to leave. Or, we can recognize that fostering such relationships is a type of activity that is worth pursuing, regardless of the actual benefits gained from any single relationship. When this decision is made, it allows us to pursue those relationships in a genuine way.Caring, empathy, and ROI are not in conflict, at least as long as participating in social media is considered beneficial for a company as a whole. And if it is deemed harmful, that company will shut down its accounts anyway.

  • dodano 2013-12-26 08:10:10 przez Madrid

    Tu mowi Jarzabek, nasz prezes jest świetny, inwestuje, rozbudowuje. A jak idzie budowa systemu ITS w mieście przez Hiszpanow?

  • dodano 2013-12-25 19:58:27 przez zadowolony lubelak

    bravo, miałem dylemat na wyborach ale dobrze wybrałem

dodaj komentarz

Proszę zapoznać się z regulaminem