logo

Trzy przetargi na budowę drogi S5 na Dolnym Śląsku

Ruszyły przetargi ograniczone na zaprojektowanie i wybudowane trzech odcinków drogi ekspresowej S5 z Poznania do Wrocławia. Ich łączna długość wyniesie 48 km. Postępowanie przetargowe będzie dwuetapowe.

Przetargi obejmują odcinek od Korzeńska do węzła Widawa Wrocław. Pierwszy dotyczy odcinka od Korzeńska (km108+758) do km 123+700, drugi od km 123+700 do km 137-700, kolejny odcinek od km 137+500 do węzła Wrocław Północ.


Pierwszy etap przetargu to składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenione zostanie na nim doświadczenie firm oraz ich potencjał ekonomiczny i techniczny. Termin składania ofert mija 6 sierpnia tego roku.


Podmioty zakwalifikowane do drugiego etapy będą zaproszone do złożenia ofert cenowych. Poszczególne odcinki drogi S5 będą musiały zostać wykonane w ciągu 33 miesięcy od daty podpisania umowy. Jako kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty przyjęto cenę, gwarancję oraz termin wykonania.


Inwestycja polegać będzie na budowie odcinek trasy S5 Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Wrocław Północ jest to fragment planowanej drogi ekspresowej S-5 Nowe Marzy – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław.


Realizacja tej drogi zapewni powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.


Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej.


Na projektowanym odcinku drogi ekspresowej S5 przewiduje się budowę 12 mostów, 14 wiaduktów w ciągu S5, 21 wiaduktów nad S5 oraz 67 przepustów pod drogą główną. Zaplanowano również realizację węzłów Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczko i Wrocław Północ.


Na S5 zlokalizowane zostaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP trzeciej kategorii Morzęcino Wschód, MOP drugiej kategorii Morzęcino Zachód, MOP drugiej kategorii Wisznia Mała Wschód oraz MOP trzeciej kategorii Wisznia Mała Zachód.


Planuje się zrealizowanie Obwodu Utrzymania Drogi w obszarze węzła Krościna na terenie gminy Prusice, który będzie utrzymywał około 50 km dwujezdniowej drogi z węzłami drogowymi, drogami serwisowymi, drogami i obiektami krzyżującymi się z drogą ekspresową w obrębie pasa drogowego.


Zaprojektowano urządzenia minimalizujące negatywny wpływ inwestycji na środowisko, w tym: ekrany akustyczne, ekologiczne i przeciwolśnieniowe, urządzenia oczyszczające spływy powierzchniowe z drogi przed odbiornikami, szczelny system odprowadzania ścieków deszczowych, nowe nasadzenia roślinne, przejścia dla zwierząt małych, średnich i dużych oraz płazów, płotki naprowadzające i wygrodzenia drogi ekspresowej.
 


Inne z tej kategorii
Zdziebło: Wdrożenie jednolitego systemu e-myta dla aut osobowych jeszcze w tym roku
3,8 mln zł wpływów z systemu viaTOLL dziennie. Wkrótce opłaty na kolejnych trasach
74,2 mln zł dofinansowania na prace przygotowawcze inwestycji drogowych
Warszawa: Zburzą nowe budynki mieszkalne pod budowę S7?
Łódzkie: Budowa kolejnych 20 km S8 zakończona
Łódzkie: Przejście nad S8 za 2 mln zł dla… nietoperzy
Obwodnica Augustowa: Prace przy łączniku ruszyły błyskawicznie
Podkarpackie wyda 5 mld zł na infrastrukturę transportową
Otwarcie ofert na budowę S7 Nidzica – Napierki
Zachodniopomorskie: Kolejne trzy przetargi na S6

Komentarze

» dodano: 2013-07-01 22:48:36, przez Tusk nie dla idiotów

Wykończą branżę.Niech wreszcie PIS wygra i wstrzyma te iwestycje infrastrukturalne bo się branża wykrwawi:)))

» dodano: 2013-07-23 14:59:03, przez jack

I tak jak zawsze . Wygra firma za 60 % ceny , wystawi podwykonawców a potem ogłosi upadłość ( oczywiście kontrolowaną z zagranicy )Niczego się te nasze matoły nie nauczyły .

» dodano: 2014-01-01 23:41:25, przez Yazmin

Good job maknig it appear easy.

» dodano: 2014-07-28 18:28:26, przez jumper

@jack - powiedz mi jeszcze gdzie oni tych frajerów podwykonawców ciągle znajdują skoro wszyscy ponoć zbankrutowali! Prowadzę działalność gospodarczą i nikt mnie nie zmusi siłą żebym wziął udział w jakimś projekcie, podobnie twoich biednych podwykonawców nikt nie "wystawia" tylko sami są na tyle pazerni i głupi żeby robić na fakturę z terminem płatności gdy cena ewidentnie jest zaniżona. Podwykonawców nikt nie zmusza! Typowe lewackie myślenie, przez takich fachowców mamy teraz 700 tysięcy złodziei w urzędach, którzy nadają się jedynie do obciosania. A lewacki naród nauczył się w tym kołchozie socjalistycznym zwanym Polską, że "jakoś to będzie", tymczasem rządzący nami od 25 lat koszerni złodzieje troszczą się tylko o swoje zauszniki. Durny naród Polacy. Ja też. Że tu jeszcze siedzę. Dziękuję za uwagę.

Dodaj komentarz


© 2011 Rynek infrastruktury