Partnerzy serwisu:

GDDKiA unieważnia przetarg na S1 Pyrzowice – Podwarpie

Leonard Dolecki 12.01.2018

GDDKiA unieważnia przetarg na S1 Pyrzowice – Podwarpie
fot. GDDKiA
Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad postanawia unieważnić postępowanie na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie. Pierwotnie wybrany wykonawca odstąpił od podpisania umowy, a wszystkie pozostałe firmy, które złożyły oferty w przetargu, poinformowały GDDKiA, że nie są zainteresowane podpisaniem kontraktu.
Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice – Podwarpie odbyło się w marcu 2017 roku. Następnie w lipcu ogłoszony został wybór najkorzystniejszej oferty. Niestety w listopadzie 2017 roku katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że ten wykonawca, czyli firma Mostostal Warszawa, odstępuje od podpisania umowy.

W tej sytuacji podjęta została decyzja o wybraniu kolejnej, pod względem ilości punków, oferty z wcześniej przeanalizowanej listy. Oferentami, poza Mostostalem Warszawa, który zaproponował cenę równą 76,8 mln zł, byli: Skanska (86,057 mln zł), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (87,510 mln zł), Budimex (97,056 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (104,444 mln zł). Należy zaznaczyć, że budżet GDDKiA w przypadku tej inwestycji wynosił ok. 161 mln zł.
 
Okazało się jednak, że pozostałe propozycje nie są już aktualne, a firmy nie są zainteresowane zawarciem umowy i z tego powody postępowanie zostaje unieważnione, Generalna Dyrekcja będzie musiała rozpisać całkiem nowy przetarg w tej sprawie. Dodatkowo, równolegle trwa postępowanie na nadzór nad pracami budowalnymi, które jest już na finiszu.

Przedsięwzięcie dotyczy budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III Etap z wyłączeniem odcinka I węzeł „Pyrzowice” – węzeł „Lotnisko”). Dodatkowo wykonawca będzie zobowiązany do budowy obiektów inżynierskich w ciągu jezdni, urządzeń ochrony środowiska, urządzeń związanych z drogą oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej. Odcinek ten liczy 9,722 km.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony