Rynek Infrastruktury mobile
Partnerzy serwisu:

Mostostal Warszawa znów pozywa GDDKiA

Elżbieta Pałys 05.07.2017

Mostostal Warszawa znów pozywa GDDKiA
fot. Astrorek, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Spółka Mostostal Warszawa poinformowała o złożeniu pozwu przeciwko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o kontrakt zakończony w roku 2013. Mostostal domaga się 20,6 mln zł.
Mostostal Warszawa wystąpił z roszczeniami przeciwko GDDKiA złożył pozew jako lider konsorcjum budującego obwodnicę Kielc w ciągu S7. W pozwie, który wpłynął do Sądu Okręgowego w Warszawie domaga się zapłaty kwoty 20,61 mln zł wraz z należnymi odsetkami ustawowymi.

Chodzi o roszczenia związane z realizacją umowy na rozbudowę drogi S7 do parametrów drogi dwujezdniowej na odcinku obwodnicy Kielc pomiędzy węzłami Wiśniówka DK-73) i Chęciny.

Umowa między konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras a GDDKiA została zawarta w roku 2010. Droga została oddana do użytku pod koniec sierpnia 2013 roku. Kontrakt był wart 641 mln zł. W ramach inwestycji wykonawca rozbudował do parametrów drogi ekspresowej dwujezdniowej trasę S7 na odcinku 23 km. Wykonał 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych i 3 przejścia dla zwierząt. Powstały też trzy węzły drogowe: Kostomłoty na skrzyżowaniu z DK-74, Jaworzyna ma przecięciu z DW-761 oraz Chęciny w miejscu krzyżowani asie trasy ekspresowej z drogą wojewódzką nr 762.

W maju tego roku Mostostal Warszawa pozwał GDDKiA na 29 mln zł w związku z realizacją S8 na odcinku od granicy województw mazowieckiego i łódzkiego a Radziejowicami.

Również w maju, w innej sprawie, przed sądem w Warszawie doszło do ugody pomiędzy Mostostalem a GDDKiA. Strony porozumiały się co do rozstrzygnięcia roszczeń dotyczących przebudowy DK-7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi – Jedlińsk.

Na podstawie ugody, GDDKiA zobowiązała się zapłacić na rzecz Mostostalu 11,3 mln zł oraz cofnąć żądania wypłaty środków z gwarancji bankowej.

Spółka natomiast przyjęła obowiązek naprawy i uszorstnienia fragmentów drogi, której dotyczył spór oraz udzielenia gwarancji na wykonane prace. Dodatkowo, w związku z brakiem sczepności międzywarstwowej nawierzchni na niektórych fragmentach drogi w ramach udzielonej gwarancji jakości spółka zobowiązała się dostarczyć GDDKiA gwarancję bankową lub ubezpieczeniową w wysokości 184,9 tys. zł.




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony