Wątki
Następny wątek
Poprzedni wątek
Liczba kontenerów na Bałtyku będzie rosnąć. Czy trafią do polskich portów?
W 2017 r. w polskich portach przeładowano niemal 2,4 mln TEU, czyli kontenerów o długości 20 stóp. Taka liczba kontenerów nie realizuje nawet całej zdolności przeładunkowej terminali znajdujących się na naszych wybrzeżach. W tej sytuacji dobrą informacją jest to, że ilość ładunku skonteneryzowanego na Bałtyku ma rosnąć, a według analiz mają się one coraz bardziej przesuwać w stronę polskich portów.
Korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk rozszerza się o Port Ystad
Na przełomie lutego i marca br. w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie okrągłego stołu, które dotyczyło zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury dla rosnących ilości ładunku między Szwecją a korytarzem transportowym Bałtyk-Adriatyk; rejon korytarza rozciąga się od północnych Włoch przez Bratysławę i Wiedeń po Szczecin i Świnoujście.
Świdnik rozwija się dzięki dobremu skomunikowaniu
Bliskość portu lotniczego, doskonałe połączenie z międzynarodowymi szlakami komunikacyjnymi i 3 lata zwolnienia z podatku – na m.in. takie udogodnienia mogą liczyć inwestorzy, którzy swoją przyszłość zwiążą ze Świdnikiem. Do ich dyspozycji miasto przeznaczyło 120 ha terenu usytuowanego w północnej części gminy, w sąsiedztwie lotniska, linii PKP i powstającej trasy Via Carpatia.
DB Schenker: W 2017 roku wzrósł czas podróży w korytarzu euroazjatyckim
– Choć w 2017 roku, w korytarzu euroazjatyckim odnotowany został wzrost wolumenów to miał miejsce spadek czasów tranzytów. I tak średni czas transportu wydłużył się w 2017 do 20-25 dni (w zależności od linii), gdzie w 2016 wynosił on 10-15 dni – mówi Andrzej Wierzbicki, szef dedykowanych rozwiązań multimodalnych, zastępca dyrektora biznesu lądowego w DB Schenker.
Gróbarczyk: Zakładamy, że w 2018 roku wyniki portów będą rekordowe
– Mamy obecnie najlepszy w historii proces rozwoju polskich portów. Zakładamy, że w tym roku przeładunki znowu będą rekordowe – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktry.pl” Marek Gróbarczyk, szef Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻS).
Bydgoszcz została stolicą Wisły
– Tak jak Wrocław jest stolicą Odrzańskiej Drogi Wodnej, tak Bydgoszcz jest kluczowym miejscem, jeśli chodzi o wiślaną drogę wodną oraz międzynarodową drogę wodną E70 – zaznaczył Minister Grzegorz Witkowski. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wraz z wojewodą kujawsko-pomorskim poinformowali o lokalizacji Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy, który będzie odpowiedzialny za wszystkie inwestycje na rzece Wiśle.
Wisła trzecią nogą portów morskich?
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG) w drugiej połowie grudnia 2017 ogłosił przetarg na studium wykonalności dla zagospodarowania Wisły od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i odcinka od Wisły do Zalewu Wiślanego (portu w Elblągu). Powstać ma do końca 2019 roku, a oferty muszą wpłynąć do ZMPG do godz. 11,00 w piątek, 2 lutego 2018. 15 minut później nastąpi otwarcie kopert.
List intencyjny w sprawie terminalu intermodalnego w Koninie podpisany
PKP wspólnie z Miastem Konin i Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin – Stare Miasto podpisała trójstronny list intencyjny o wzajemnej współpracy przy realizacji projektu logistycznego. To pierwszy krok w kierunku budowy terminala intermodalnego zlokalizowanego w Koninie. Kolejowa spółka dysponuje w tym mieście ok. 4,8-hektarową nieruchomością o potencjale transportowo-logistycznym.
Rusza przetarg na analizę korzyści z modernizacji Odry i Wisły
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) ogłosiło przetarg na wykonanie analizy sektora transportu wodnego śródlądowego w zakresie wynikającym z modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz Drogi Wodnej rzeki Wisły.
Kujawsko-pomorskie: Prom na Wiśle za 5,9 mln zł
Trwają procedury przetargowe związane z uruchomieniem przeprawy promowej na Wiśle na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa. W przetargu na budowę i dostarczenie jednostki pływającej ofertę złożyła jedna firma, która wyceniła realizację zamówienia na kwotę 5,9 miliona złotych.
Rusza przetarg na modernizację toru Szczecin – Świnoujście
Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na projekt oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Inwestycja ma kosztować ponad 1,3 mld zł i zostanie dofinansowania z Unii Europejskiej.
Port Gdańsk ogłasza przetarg na studium wykonalności dla modernizacji Wisły
Zarząd Morskiego portu Gdańsk ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania drogi wodnej E-40 na terenie Polski oraz E-70 na docinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Największy polski port od dawna zaznacza, jak ważna jest dla niego alternatywna – wodna, droga transportu towarów do/z portu od strony lądu.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy