ORLEN: 15 tys. stacji ładowania pojazdów elektrycznych do 2030 roku
Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023
W ramach aktualnie obowiązującej strategii płocki koncern planuje dysponować do 2030 roku 15 tys. stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Ambitne plany dotyczą również rozwój stacji tankowania wodoru, których ma powstać w tym czasie ok. 100. Te drugie powstaną jednak głównie w dużych aglomeracjach, gdzie obserwuje się wzrost zapotrzebowania na wodór w transporcie miejskim.
ORLEN przejmuje 266 stacji paliw w Austrii
ORLEN przestał być Polskim Koncernem Naftowym
PKN Orlen powołał fundusz korporacyjny. Ma zainwestować 100 milionów euro
Jaką przyszłość w Polsce ma zielony wodór?
Mikołaj Kobryński 09 lipca 2023
Wszystko wskazuje na to, że kluczowym paliwem dla transportu przyszłości będzie wodór, wobec różnych ograniczeń związanych z dostępnymi dziś technologiami bateryjnymi. Nie każdy wie, że obecnie dostępny na rynku wodór zazwyczaj nie jest paliwem neutralnym emisyjnie, spoglądając na cały cykl życia. Całkowitą zeroemisyjność zapewnia jedynie zastosowanie zielonego wodoru. Uruchomienie jego produkcji w masowej skali będzie ogromnym wyzwaniem ekonomicznym, technologicznym i logistycznym.
PGE zapowiada drezynę na wodór
Alstom ma umowę z dostawcą wodoru na Polskę
Zachodniopomorskie także z Doliną Wodorową
Maersk kupi 25 elektrycznych TIR-ów!
Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023
Duński potentat na rynku logistycznym i żeglugowym poinformował o zakupie 25 elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FH z przeznaczeniem do użycia w Niemczech. Jak wskazuje Maersk, jest to ważna inwestycja w kontekście dekarbonizacji transportu i zamierzeń spółki w zakresie osiągnięcia neutralności emisyjnej netto do 2040 roku.
Maersk. Tęczowy kontener rusza w świat. Przypłynie także do Polski
Zielona transformacja szansą dla zarządców infrastruktury drogowej i kolejowej
Mikołaj Kobryński 22 czerwca 2023
W dyskursie publicznym zielona transformacja jest często utożsamiana głównie ze wzrostem kosztów. Trzeba jednak mieć świadomość, że koszt rezygnacji z niej byłby znacznie wyższy niż nakłady inwestycyjne, jakie będą musiały zostać poniesione w drodze do neutralności emisyjnej. Jednocześnie w wielu przypadkach wdrożenie rozwiązań prośrodowiskowych może paradoksalnie doprowadzić do ograniczenia kosztów, przede wszystkim w wyniku spadku zużycia energii elektrycznej. Dotyczy to transportu kolejowego, ale także infrastruktury drogowej.
ORLEN: 15 tys. stacji ładowania pojazdów elektrycznych do 2030 roku
Węzeł na zakopiance niedaleko Myślenic musi poczekać
Budimex zrealizował drogę wojewódzką nr 714
Eksperci: Zmiany w sektorze transportu muszą być gruntowne
Roman Czubiński 04 kwietnia 2021
Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej, poprawa jakości transportu publicznego (a w mniejszych miejscowościach – często wręcz jego odtworzenie) i zachęty dla pracodawców, by ci oferowali pracownikom ekologiczne środki transportu – to kluczowe zmiany potrzebne, by zacząć ograniczanie emisyjności transportu. Do takich wniosków doszli uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Fundację ProKolej.
Wodór mniej opłacalny od hybryd bateryjnych?
Lotnictwo i kolej: Różne drogi do ekologii
Raport EEA: Zachęćmy pasażerów samolotów, by wybrali KDP
Rachunek za klimat
Maciej Wesołowski 29 października 2014
Mimo, że Polski rząd wynegocjował w Brukseli warunki, które pozwolą uniknąć polskim elektrowniom węglowym ekonomicznej katastrofy, to restrykcje Pakietu Klimatycznego są na tyle duże, że znaczących podwyżek cen energii elektrycznej nie uda się uniknąć – uważa Maciej Wesołowski, radca prawny w kancelarii DLA Piper.
Profesor Siemińska-Lewandowska: Nie oszczędzajmy na rozpoznaniu geologicznym
Powstał pierwszy polski motocykl elektryczny. Wykorzystano druk 3D
Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”
Pakiet Klimatyczny wciąż zagraża inwestycjom w energetyce
Janusz Steinhoff 27 października 2014
Rząd Ewy Kopacz osiągnął w Brukseli dużo, ale w dłuższej perspektywie negatywnych konsekwencji Pakietu Klimatycznego nie tylko dla elektroenergetyki ale całej unijnej gospodarki nie da się uniknąć - twierdzi Janusz Steinhoff, były minister gospodarki i wicepremier.
Ruszył szczyt klimatyczny w Limie
Szczyt klimatyczny - pytania, odpowiedzi, opinie
Szczyt klimatyczny UE: Dobry kompromis
W Brukseli ważą się losy Pakietu Klimatycznego
pw 23 października 2014
Premier Ewa Kopacz przyleciała w czwartek do Brukseli na posiedzenie Rady Europejskiej, który ma uzgodnić nową politykę energetyczno-klimatyczną UE po 2020 r. To czy pakiet przejdzie w akceptowalnej dla Polski formie zależy od innych członków UE. Jeśli poparcie okaże się za słabe, Kopacz pakiet zawetuje.
Norwegia. DB Schenker uruchomi bezemisyjny kontenerowiec
CEMEX wprowadza na rynek nowe niskoemisyjne cementy
Jak zatrzymać nierówną konkurencję w produkcji cementu
Czy Polska zawetuje Pakiet Klimatyczny?
Zasuń Rafał 20 października 2014
Co się stanie na Szczycie Klimatycznym? Weto Polski jest mało prawdopodobne, nikomu nie jest potrzebna konfrontacja. Ale możliwa jest powtórka ze szczytu w marcu - rozwodnione konkluzje i przełożenie zasadniczej decyzji na wiosnę przyszłego roku – pisze Rafał Zasuń, redaktor naczelny portalu „Wysokie Napięcie”.
Profesor Siemińska-Lewandowska: Nie oszczędzajmy na rozpoznaniu geologicznym
Powstał pierwszy polski motocykl elektryczny. Wykorzystano druk 3D
Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”