Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Podlaskie

Są środki na odcinek Via Baltiki z Ostrowi do Szczuczyna

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 07.06.2016

 

 

Są środki na odcinek Via Baltiki z Ostrowi do Szczuczyna
fot. Pixabay

Więcej z regionu:

Podlaskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Odcinek Via Baltiki od Ostrowi Mazowieckiej, przez obwodnicę Łomży do Szczuczyna ma być gotowy przed końcem 2020 r. Jest zapewnione finansowanie dla tej inwestycji. Przetarg ma być ogłoszony w trzecim lub czwartym kwartale tego roku – poinformował portal "RynekInfrastruktury.pl" poseł Lech Kołakowski.  
O możliwościach realizowania Via Baltiki na tym odcinku rozmawiano podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej podkomisji ds. wykorzystania środków pochodzących z Unii Europejskiej. W posiedzeniu, które odbyło się 6 czerwca w Łomży, uczestniczyli przedstawiciele trzech resortów: infrastruktury i budownictwa, finansów oraz rozwoju. – Wszyscy przedstawiciel resortów na poziomie dyrektorów departamentów potwierdzili zabezpieczenie środków unijnych i możliwość przystąpienia do przetargów – powiedział naszemu portalowi przewodniczący podkomisji, poseł Ziemi Łomżyńskiej. – To bardzo ważna decyzja – dodał Lech Kołakowski.

Ważna droga

Fragment Via Baltiki od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna to ważny odcinek korytarza transportowego łączącego Brukselę przez Berlin, Warszawę z Finlandią. – Droga ta łączy państwa starej Unii Europejskiej z państwami, które przystąpiły do UE później – zauważa Lech Kołakowski. – Ta decyzja była oczekiwana od dawna. Batalia o jej budowę trwała od 18 lat – mówi. – Droga ma już określone warunki środowiskowe, do tej pory oczekiwaliśmy tylko na dyspozycję w sprawie ogłoszenia przetargów – dodaje. Żeby to było możliwe, wcześniej musiało być zapewnione finansowanie, a to – zgodnie z deklaracją przedstawicieli resortów – jest.
    
Według przekazanych informacji, przetargi, na realizację południowego odcinka Via Baltiki w systemie zaprojektuj i zbuduj powinny być ogłoszone w III lub IV kwartale tego roku. To umożliwiłoby rozpoczęcie budowy jesienią 2018 roku i jeszcze przed końcem 2020 r. oddanie drogi do użytku.

Będzie cały ciąg komunikacyjny

Północna część trasy - od przejścia granicznego w Budzisku przez Suwałki do Szczuczyna uzyskała już wcześniej finansowanie ze środków programu Łącząc Europę. – Oddanie do użytku dwujezdniowej drogi z Budziska do Szczuczyna, spowodowałoby, że pojazdy wjeżdżając na drogę jednojezdniową stawałyby w korku. Równolegle budowanie odcinków północnego i południowego spowoduje, że ruch od przejścia granicznego w kierunku stolicy będzie płynny – mówi poseł Lech Kołakowski.

Dobra decyzja dla regionu

To bardzo potrzebna inwestycja – mówi przewodniczący podkomisji. Zauważa, że jest istotna także dla rozwoju gospodarczego kraju, ze względu na to, że łączy stolicę państwa z makroregionem Polski Północno-Wschodniej. – To ważna droga gospodarcza – mówi.

Częścią południowego odcinka Via Baltiki będzie obwodnica Łomży. – Łomża jest ważnym węzłem komunikacyjnym, gdzie krzyżują się drogi krajowe i ekspresowe. Tędy biegnie najkrótsza droga pomiędzy Białymstokiem w kierunku Gdańska. Obwodnica usprawni ruch komunikacyjny i rozwiąże problemy komunikacyjne mieszkańców – ocenia Lech Kołakowski.

W Ostrowi Mazowieckiej z kolei będą się łączyć dwie drogi: Via Baltica oraz droga ekspresowa S8 Warszawa – Białystok.

– Dawne województwo łomżyńskie jest białą plamą pod względem inwestycji w infrastrukturę. Nie mamy kolei, nowoczesnych rozwiązań drogowych. Liczę, że rychła budowa Via Baltiki udrożni możliwości transportowe i przyczyni się do rozwoju naszego miasta i regionu – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” poseł Lech Kołakowski.

Koszt budowy dwujezdniowej drogi od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna szacowane są na 3,5 mld zł, z czego sama obwodnica Łomży z przejściem nad Narwią i Doliną Narwi to koszt ok. 1 mld zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS