Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Polska

Będzie remont mostu na trasie Wrocław – Berlin. W wakacje czekają nas korki

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 04.02.2016

 

 

Będzie remont mostu na trasie Wrocław – Berlin. W wakacje czekają nas korki
fot. GDDKiA

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
GDDKiA
DK-18

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kierowców jadących trasą Wrocław – Berlin w wakacje czekają trudne chwile. Drogowcy będą przebudowywać most nad rzeką Bóbr w ciągu drogi krajowej nr 18. Trasa z dwóch pasów ruchu zostanie zwężona do jednej jezdni w każdą stronę.
Droga krajowa nr 18 to główna trasa z Dolnego Śląska na północ Niemiec. Przez autostradę A4 łączy Kraków, Katowice i Wrocław z Berlinem. Jest częścią międzynarodowego korytarza E36. Jej przedłużeniem jest autostrada A 15 w Niemczech. Przeprawa nad rzeką Bóbr znajduje się na Dolnym Śląsku, ok. siedmiu kilometrów za węzłem Krzyżowa, gdzie DK nr 18 krzyżuje się z autostradą A4.

DK nr 18 na całym odcinku z Krzyżowej do granicy z Niemcami w Olszynie ma po dwa pasy w każdą stronę. To luksus, z którym kierowcy będą musieli pożegnać się w wakacje.

Kłopotliwy objazd albo stanie w korku

Remont dotyczy obiektu z jezdnią w kierunku granicy w Olszynie. Most wymaga remontu belek głównych. - Założenia dotyczące tymczasowej organizacji ruchu przewidują przerzucenie ruchu na drugi obiekt mostowy. Do dyspozycji kierowców będzie wówczas po jednym pasie ruchu w każdą stronę – tłumaczy Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Prace potrwają ok. 3 miesięcy, choć wykonawca zgodnie z przetargiem na ich wykonanie ma nawet pół roku. - Roboty ruszą po zakończeniu prac projektowych, zakładamy że będzie to przełom maja i czerwca – dodaje Joanna Borkowska. Przetarg na remont mostu nad rzeką Bóbr właśnie się zakończył. Za ponad pół miliona zł. przeprawę odnowi firma Freyssinet Polska z Warszawy.

Trasa do Berlina to jeden jeden z głównych szlaków do Niemiec, dlatego należy spodziewać się potężnych korków w trakcie trwania remontu. Tym bardziej, że kierowcom ciężko będzie objechać odnawiany fragment. Alternatywą dla osób podróżujących od Wrocławia do Berlina może być na przykład zjazd z A4 w Legnicy i kontynuowanie podróży DK nr 3 i S3. W ten sposób dojedziemy do autostrady A2, skąd już łatwo dostaniemy się do Berlina przez Frankfurt nad Odrą. Tyle tylko, że w porównaniu z podróżą DK nr 18 nadłożymy ponad 60 kilometrów.

Najdłuższe schody Europy

Jezdnia drogi krajowej nr 18 w stronę Niemiec została oddana do użytku w 2006 r. Drogowcy zakończyli wtedy budowę północnej nitki tej trasy o długości 60 km na odcinku Królów - Golnice oraz przebudowali północną jezdnię odcinka Olszyna - Królów o długości 9 km. Druga jezdnia – z Niemiec w kierunku Wrocławia – została zbudowana w latach 30-tych XX wieku, gdy teren ten należał do III Rzeszy. Ta jezdnia nigdy nie przeszła remontu. To właśnie na tę gorszą jezdnię zostanie przeniesiony ruch w czasie remontu przeprawy.

Nie bez powodu droga w kierunku Wrocławia nazywana jest najdłuższymi schodami Europy. Dziury w nawierzchni są ogromne, a wśród kierowców krążą anegdoty o urwanych kołach i zniszczonych podwoziach. Płyty betonowe są skruszone i popękane. Na przeszło 70- kilometrowym odcinku wprowadzono ograniczenie prędkości do 70 km na godz.

Stara, poniemiecka jezdnia nieprędko doczeka się remontu. Koszty jej odnowienia wyceniono na ponad 1 miliard zł. Pod koniec rządów Platformy Obywatelskiej remont DK nr 18 został wpisany na rezerwową listę rządowego programu budowy dróg krajowych. Inwestycja nie miała jednak żadnej zaplanowanej daty ani zapewnionego finansowania. Nowy rząd zapowiada szukanie oszczędności w programie. Trudno wyrokować, czy znajdą się pieniądze na listę rezerwową, w tym na remont DK 18.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS