Blocher: Budowę dróg w technologii betonowej trzeba rozłożyć w czasie - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Blocher: Budowę dróg w technologii betonowej trzeba rozłożyć w czasie

| Łukasz Malinowski, Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 16.09.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Blocher: Budowę dróg w technologii betonowej trzeba rozłożyć w czasie
fot. Budimex

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza wybudować w tej perspektywie około 800 km dróg w technologii betonowej. Zdaniem Dariusza Blochera, prezesa Budimeksu, jest to rozsądny pomysł, pod warunkiem, że inwestycje te nie będą realizowane równocześnie.
Budimex gotowy do budowy dróg z betonu

– Cała branża preferuje technologię bitumiczną dlatego, że przez wiele lat była to technologia dominująca. Sprzęt, operatorzy, wszyscy są do tego dobrze przygotowani. My jako Budimex mamy doświadczenia także w technologii betonowej – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex.

Prezes przypomina, że Budimex wykonał w technologii betonowej część drogi ekspresowej S8 oraz autostrady A1, a także kilka projektów lotniskowych. – Dla nas sposób budowy drogi nie stanowi żadnego problemu. Nie boimy się budować dróg z betonu – podkreśla Dariusz Blocher.

Specyficzne cechy betonu

Prezes Budimeksu mówi, że w Polsce są miejsca charakteryzujące się dużym ruchem, zwłaszcza pojazdów ciężarowych i to w nich najlepiej stosować technologię betonową. Jest ona trwalsza i mniej podatna na powstawanie kolein.

Zastrzega jednak, że budowa dróg betonowych wymaga zachowania bardzo dużego reżimu technologicznego. – Nawierzchnię betonową układa się dłużej i jest ona dużo bardziej wrażliwa na warunki pogodowe. Bardzo istotną kwestią jest takie zaplanowanie realizacji prac, żeby nie budować wszystkich dróg betonowych w Polsce na raz. W kraju nie ma aż tak dużo sprzętu, który by na to pozwolił – zauważa Dariusz Blocher.

800 km dróg z betonu

Prezes zarządu Budimeksu dodaje, że zaproponowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad około 800 km dróg w technologii betonowej wydaje się rozsądnym pomysłem. W sumie w tej perspektywie powstać ma około 4 tys. km nowych dróg, zatem podana przez zamawiającego wartość nie powinna negatywnie wpływać na branżę asfaltową.

– Decyzja o tym, czy budować z betonu powinna być podjęta w oparciu o analizy ruchu. Ja nimi nie dysponuję, więc nie mogę powiedzieć, czy wybór tych dróg jest dobry. Wierzę jednak, że GDDKiA przygotowała się do tego rozsądnie – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS