Brak pieniędzy blokuje dojazd do portu w Gdyni - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Gdynia

Brak pieniędzy blokuje dojazd do portu w Gdyni

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 09.03.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Brak pieniędzy blokuje dojazd do portu w Gdyni
fot. Gdynia

Więcej z regionu:

Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opracowane zostały trzy koncepcje budowy Drogi Czerwonej, która docelowo ma łączyć gdyński port z Obwodnicą Trójmiejską. Cała inwestycja jest jednak jeszcze daleko od realizacji. Powodem jest brak funduszy. – Na jej realizację potrzebna jest kwota między 1 a 1,5 mld zł. Miasto nie jest w stanie wyłożyć takich pieniędzy – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Dwa realne warianty

Prawdopodobne do realizacji są dwie z trzech opcji projektu. Ostatnia jest w dużym stopniu nie akceptowana przez mieszkańców, ponieważ prowadzi w dużej mierze po estakadach. Wróćmy jednak do tych, które cieszą się dużym poparciem. Wariant rekomendowany przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska – autorów koncepcji – zakłada, że pierwsza część trasy przebiegnie pod ziemią, a druga po estakadach aż do ul. Janka Wiśniewskiego.

Drugą możliwą do realizacji opcję wiele łączy z tą pierwszą. M.in. obie przewidują, że na końcu obwodnicy droga wejdzie w wykop i będzie biec pod ziemią aż do ul. Hutniczej. Następnie estakadą przejdzie nad torami i przejdzie nad ul. Pucką.

Dalej warianty już się różnią. Pierwszy z nich zakłada dalszy bieg trasy górą aż do estakady Kwiatkowskiego. W drugim z nich droga biegnie znów pod ziemią, pod torami kolejowymi, co daje możliwość poprowadzenia tamtędy w przyszłości linii aglomeracyjnej. BPBK rekomenduje właśnie to rozwiązanie.

Droga droga

Jest projekt, a inwestycja jest ogólnie uznana za ważną. Cała sprawa jednak komplikuje się jeśli chodzi o pieniądze na realizację inwestycji. Początkowo szacowano, że potrzeba na nią 900 mln zł. – Obecne wyliczenia pokazują jednak, że to niewystarczająca kwota. Potrzebne będzie od 1 mld zł do 1,5 mld zł – mówi Marek Stępa. – Oznacza to, że jeśli Droga Czerwona do gdyńskiego portu ma powstać to musi je pod swoje skrzydła przyjąć Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. W tej sprawie trwają rozmowy, w których władze miasta i strona rządowa jest zgodna co do tego, że odpowiednie połączenie drogowe z jednym z największych polskich portów jest konieczne – dodaje.

Na razie żadnych konkretnych decyzji jednak nie ma, a dojazd do Portu Gdynia stanowi droga, która wymaga gruntownego remontu. – Teraz transport drogowy do portu dociera Trasą Kwiatkowskieg, która jest w złym stanie i potrzebuje przebudowy. Jej remont byłby jednak bardzo kosztowny i długotrwały, a poważne utrudnienia bez alternatywnego połączenia z gdyńskim portem mogłoby mieć bardzo zły skutek na jego działanie – komentuje wiceprezydent Gdyni.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS