Budimex gotowy do budowania dróg w technologii betonowej - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

Budimex gotowy do budowania dróg w technologii betonowej

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.11.2014

PARTNER DZIAŁU


 

Budimex gotowy do budowania dróg w technologii betonowej
fot. Budimex

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Decyzją GDDKiA niemal 40% dróg ekspresowych, krajowych i autostrad w perspektywie 2014-2020 powstanie w technologii betonowej. Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, zapewnia, że spółka jest przygotowana do tego wyzwania, ale ostrzega, że problemem może okazać się brak wystarczającej ilości sprzętu i personelu w przypadku spiętrzenia inwestycji w podobnym czasie.
Wykonawca z doświadczeniem

Dariusz Blocher w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” przyznaje, że do tej pory w Polsce nie realizowano dróg w technologii betonowej na tak dużą skalę, jak zapowiedziała GDDKiA. – Należy mieć na uwadze to, że posiadamy jednak więcej personelu i maszyn do wykonywania nawierzchni bitumicznych – zastrzega.

Prezes Budimeksu przypomina, że jego spółka brała udział w budowie drogi S8 i pasów startowych na lotniskach w technologii betonowej, posiada też własne rozściełacze betonu i współpracuje z podwykonawcami zaznajomionymi z tą technologią.

Drogi z betonu będą wytrzymałe

– Popieram tę decyzję GDDKiA i mam nadzieję, że została ona przemyślana. Beton nie jest dużo droższy niż asfalt, lecz jest bardziej wymagający, wrażliwy na warunki atmosferyczne, istotna jest jakość wykonania – wylicza prezes.

Budowanie w betonie jest co prawda droższe, ale użytkowanie takiej drogi jest już tańsze. Dobrze wykonana nawierzchnia betonowa może wytrzymać bez żadnego remontu nawet 30 lat. W przypadku asfaltowej, co 7-8 lat należy wymienić warstwę ścieralną, a po 20 latach kolejne warstwy – dodaje.

Plany GDDKiA możliwe do zrealizowania, ale…

Dariusz Blocher mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że kluczową kwestią będzie uniknięcie spiętrzenia robót. – GDDKiA może mieć duży problem jeżeli te 856 km dróg zostanie rozpisanych w sposób nakazujący układanie nawierzchni betonowej w zbliżonym czasie. Pomijając tę kwestie, uważam, że jesteśmy przygotowani do zrealizowania pewnej liczby kontraktów w technologii betonowej – dodaje.

Prezes spółki budowlanej nie ukrywa, że niespodzianką było dla niego zamierzenie zastosowania tej technologii na tak dużą skalę. Mimo to Budimeksu nie zaskoczyło, że po betonie będziemy jeździć na Południowej Obwodnicy Warszawy, czy autostradzie A1 z Tuszyna do Pyrzowic. – W momencie przystępowania do tych przetargów wykonawcy wiedzieli, na których odcinkach pojawi się betonowa nawierzchnia – zauważa Dariusz Blocher.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS