Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Opolskie

Co słychać na budowie obwodnicy Kłodzka

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrasruktury.pl 28.11.2016

 

 

Co słychać na budowie obwodnicy Kłodzka
fot. GDDKiA Opole

Więcej z regionu:

Opolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Za około rok powinniśmy móc przejechać obwodnicą Kłodzka. Trasa ma połączyć drogi krajowe nr 8 i nr 33 z DK-46. Na budowie trwają intensywne prace. Prowadzone jest m.in. nasuwanie kolejnych elementów najdłuższego mostu na tym kontrakcie.
Obwodnica Kłodzka będzie biegła po zachodniej stronie miasta, w ciągu drogi krajowej nr 33. Złoży się na nią także łącznik drogi krajowej nr 46 po wschodniej stronie miasta.

Zachodnia obwodnica swój początek bierze w rejonie dzielnicy Książkówka, gdzie droga nr 33 połączy się z drogą krajową nr 8. Koniec znajduje się na połączeniu z drogą krajową nr 33 w rejonie miejscowości Żelazno.

Początek łącznika po wschodniej stronie Kłodzka to połączenie z drogą krajową nr 46 w miejscowości Jaszkowa Dolna, natomiast koniec tej trasy łączy się z drogą krajową nr 33 w rejonie ul. Wyspiańskiego. W ramach zadania zostanie przeprowadzony także remont istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 33 na odcinku pomiędzy łącznikiem DK-46 a obwodnicą.

Zadaniem kosztem 197,1 mln zł realizuje ją konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Trakt. Umowa w trybie zaprojektuj i wybuduj została podpisana na początku 2015 roku.

Roboty drogowe

Na około rok przed planowanym zakończeniem budowy na łączniku w ciągu DK-46 wykonano odhumusowanie terenu na całej długości łącznika, a także większość nasypów i wykopów. Jak informuje GDDKiA, częściowo wykonano już warstwę mrozoodporną i podbudowę z kruszywa niezwiązanego. Zrealizowano także odcinki próbne nawierzchni bitumicznych (warstwy podbudowy i warstwy wiążącej nawierzchni).

Na odcinku w ciągu DK-33 także zakończono odhumusowanie i wykonanie wykopów. Prowadzone są obecnie roboty związane z układaniem kolejnych warstw nasypów. W ciągu drogi DK-8 trwają prace związane z przygotowaniem pod pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznych – informuje inwestor.

Metoda nasuwania podłużnego

Trwają także prace przy obiektach mostowych. Część z nich została już wykonana w stanie surowym.

Jednym z ciekawszych obiektów na powstającej obwodnicy Kłodzka jest obiekt MG06 realizowany metodą nasuwania podłużnego. Do tej pory zostały już wykonane wszystkie podpory.

Obecnie trwa budowa jedenastego spośród 39 segmentów ustroju nośnego mostu. Jak wyjaśnia inwestor, każde pojedyncze przęsło składa się z zazwyczaj z dwóch segmentów. Długość każdego z nich wynosi ok. 22 m. Każdy pojedynczy segment waży ok. 500 ton.
Pojedyncze segmenty są wytwarzane w wytwórni przylegającej bezpośrednio do budowy. Każdy gotowy segment jest dołączany do pozostałych (już nasuniętych) i po połączeniu całość jest nasuwana za pomocą dwóch specjalistycznych siłowników na podpory estakady. Segmenty są łączone kablami sprężającymi, co ma zwiększyć ich nośność.

Nasuwanie każdego segmentu trwa ok 5 godzin – przesuwają się w tempie średnio 6-7 m /godz. Operacja jest przeprowadzana raz w tygodniu.

Segment jest zaprojektowany jako ustrój nośny skrzynkowy sprężony ciągły. Samo zbrojenie na jeden segment waży ok. 42 ton – podaje GDDKiA. W przekroju każde przęsło przypomina figurę odwróconego trapezu, gdzie szersza z podstaw trapezu znajduje się na górze i stanowi nawierzchnie przyszłej jezdni. Powstanie tam droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS