Partnerzy serwisu:

 

Komentarze | Lotniska - Polska

Coraz więcej lotnisk dostrzega korzyści wynikające z poprawy doświadczenia pasażera

| Bartosz Baca źródło: RynekInfrastruktury.pl 21.11.2015

 

zdjęcie autora

Bartosz Baca

założyciel i partner w BBSG

 

Coraz więcej lotnisk dostrzega korzyści wynikające z poprawy doświadczenia pasażera
fot. fsc2k5, sxc.hu

Zobacz więcej na temat:

Lotniska krajowe

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niektórym może nadal wydawać się, że transport lotniczy to przede wszystkim beton, stal, flota, złożone procesy zarządcze. No i jeszcze klient, który pojawia się gdzieś na końcu. Ci, którzy tak właśnie definiują branżę lotniczą i tak układają priorytety, będą musieli szybko przestawić się na trochę inne myślenie. Na myślenie, które w centrum stawia pasażera i jego potrzeby.
Lotnisko to miejsce świadczenia usług dla pasażerów i w efekcie tworzenia marki usługowej. Zarządzanie marką usługową rozgrywa się we wszystkich obszarach działania lotniska, a jego biznes powinien być w maksymalny sposób skoncentrowany na kliencie i wartości dla niego. Dlaczego? Czy tylko dlatego, że tak „robią za granicą”?

Faktycznie „tak tam robią”, ale nie bez przyczyny. U podstaw podejmowanych działań skierowanych na poprawę doświadczeń pasażerów lotnisk stoją realne problemy, a efekty tych działań to namacalne, mierzalne korzyści.

Nie chodzi tylko o to, żeby pasażer był zadowolony, a wizerunek lotniska się poprawiał, choć zadowolony pasażer to już połowa sukcesu lotniska. Chodzi o to, by realizować cele przedsiębiorstwa. I to te o charakterze finansowym.

Czy wzrost przychodów takim celem nie jest? Bo jeśli tak, to poprawa doświadczenia pasażera temu właśnie służy. Poprzez lepsze dopasowanie usługi do potrzeb pasażera, zaoferowaniu mu nowych usług, dopasowanie komunikatów marketingowych do jego potrzeb, uzyskujemy wzrost przychodów spółki zarządzającej lotniskiem.

A czy wzmocnienie pozycji konkurencyjnej lotniska takim celem nie jest? Bo jeśli tak, to poprawa doświadczenia pasażera temu właśnie służy. Poprzez kreowanie świadomej polityki w zakresie dostępności lotniska, wypracowywanie lepszej pozycji negocjacyjnej z przewoźnikami i innymi kontrahentami uzyskujemy taki właśnie efekt.

Argumenty można mnożyć, ale najłatwiej do wyobraźni przemawiają przykłady sukcesów. W sąsiadujących z nami krajach ich nie brakuje. Wcześniej czy później i na polskich lotniskach pojawią się dowody na realne korzyści wynikające z metodycznej pracy nad doświadczeniem pasażera. A wtedy ruszy proces, którego nie da się zatrzymać. Z pożytkiem dla nas, pasażerów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS