Partnerzy serwisu:

 

Porty | Biznes - Gdańsk

DCT: Zakaz handlu w niedzielę obniży konkurencyjność polskiej gospodarki

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 09.11.2016

 

DCT: Zakaz handlu w niedzielę obniży konkurencyjność polskiej gospodarki
fot. DCT Gdańsk

Zobacz więcej na temat:

Handel
DCT Gdańsk
Regulacje

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Wprowadzenie zakazu pracy w niedziele w terminalach kontenerowych osłabi znacząco obecny moment rozwojowy polskiej gospodarki morskiej – komentuje dla portalu „RynekInfrastrukutry.pl” Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych DCT Gdańsk. Obywatelski projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę może bardzo silnie uderzyć w polskie terminale kontenerowe, porty oraz całą gospodarkę.
24/7

Porty morskie to miejsca gdzie ruch nie ustaje. W terminalach na całym świecie praca trwa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Również polskie przystanie pracują w takim systemie, jednak niedługo może się to zmienić za sprawą obywatelskiego projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę. Pod wprowadzeniem nowej regulacji podpisują się głównie posłowie PiS, a jej zapis o tym, że zakaz dotyczyłby również "podmiotów świadczących usługi na rzecz handlu" przez co należy rozumieć także centra logistyczne i magazynowe, sprawia że brane tu pod uwagę są również terminale kontenerowe.

– Ta ustawa zakłada także wyłączenie działalności operacyjnej terminali kontenerowych w niedzielę – komentuje Adam Żołnowski. – W obecnej formie obniży ona konkurencyjność polskich portów przez co zmniejszy się wolumen ładunków w naszych portach. Co za tym idzie zmniejszy się zatrudnienie, a przede wszystkim wpływy do budżetu, które w roku 2016 przekroczą kwotę 6 mld zł – dodaje.

Handel stop = Rozwój stop

Kto najbardziej ucieszy się z tej ustawy? Nasi sąsiedzi. Obniżenie możliwości polskich terminali kontenerowych sprawi, że armatorzy uciekną do portów w innych krajach. – Dynamiczny rozwój morskich terminali kontenerowych na przestrzeni ostatnich lat, w tym sukces DCT Gdańsk, którego atrakcyjność została dostrzeżona przez światowych armatorów morskich, spowodowała zmniejszenie roli konkurencyjnych – i pracujących w systemie 24/7 – portów w Niemczech i Holandii na rzecz polskiej gospodarki morskiej – mówi przedstawiciel DCT Gdańsk.

Oczywiste jest to, że jeśli porty w naszym kraju zaczną pracować o jeden dzień mniej to cały proces nie tylko się zatrzyma, ale dojdzie do recesji całej branży.

Reakcja łańcuchowa

– Pamiętać też należy, że terminale to tylko jeden, choć bardzo ważny element łańcucha logistycznego, choćby dla produkcji eksportowej w Polsce. Jeśli ten łańcuch zostanie przerwany to konkurencyjność podmiotów gospodarczych w Polsce zostanie ograniczona. Można sobie wyobrazić, że odbije się to na konkurencyjności polskiej gospodarki, co nie wpłynie pozytywnie na plany reindustrializacji czy wzmacniania pozycji Polski na arenie międzynarodowej – alarmuje Adam Żołnowski.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS