Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Polska

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfratsruktury.pl 20.03.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Będzie więcej pieniędzy na drogi?
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak podaje Polska Agencja Prasowa, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie wyklucza podwyższenia wartości Programu Budowy Dróg Krajowych. Obecnie na jego realizację zabezpieczonych jest 107 mld zł. Wartość zapisanych w nim zadań resort szacuje na 198 mld zł.
Rozbieżność wartości zadań drogowych i zabezpieczonych środków na ich realizację obecne kierownictwo resortu podkreśla od przejęcia sterów w MIB. W ramach poszukiwania dodatkowych funduszy podjęto m.in. prace nad optymalizacją budowy dróg. W ramach tego procesu powstać mają m.in. katalog typowych obiektów inżynierskich czy standardy dla obiektów służących ochronie środowiska.

Działania te mają się przyczynić do obniżenia kosztów budowy infrastruktury drogowej, jednak są niewystarczające dla wypełnienia luki szacowanej na blisko 90 mld zł. MIB zapowiedziało aktualizację programu drogowego. Pierwotnie nowy program miał być gotowy pod koniec roku, ale prace nad nową wersją PBDK przedłużają się.

Przedstawiciele branży drogowej wielokrotnie zwracali uwagę, że przy braku dodatkowych środków, niemożliwe będzie zrealizowanie wszystkich zaplanowanych zadań. – Jeżeli rząd formalnie nie zwiększy budżetu, to nie może przyjąć tego samego programu jeśli chodzi o kilometry – mówił niedawno prezes Budimeksu, Dariusz Blocher

Wiceminister Jerzy Szmit podkreślał natomiast, że żadne zapisane w programie drogi nie będą wykreślane. – Nie zamierzamy niczego skreślać, ale musimy ten plan urealnić w zakresie terminów realizacji – mówił jeszcze pod koniec ubiegłego roku. 
 
W międzyczasie okazało się, że pewne zmiany prawdopodobnie jednak nastąpią – choćby w zakresie S6 w województwie pomorskim. Niedawno wiceminister Jerzy Szmit informował posłów, że najprawdopodobniej powstanie odcinek między Gdynią a Lęborkiem, natomiast dalszy przebieg tej trasy w kierunku zachodnim, ze względu na koszty, prawdopodobnie nie będzie realizowany w takim przebiegu jaki był planowany wcześniej (ten wyceniony został na 7,7 mld zł).
 
Wiadomo też, że kilka miesięcy temu rząd podjął decyzję o realizacji ze środków budżetowych ostatniego brakującego odcinka autostrady A1 – wcześniej tego kosztu nie planowano w ramach PBDK, ponieważ trasa miała być budowana przez drogową spółkę specjalnego przeznaczenia. Koszt budowy 8-kilometrowego fragmentu autostrady między Piotrkowem a Częstochową szacowany jest na 3,6 mld zł.

Cytowany przez PAP wiceminister Jerzy Szmit powiedział, że zmiany, które są planowane w drogowym programie – jeśli chodzi o listę inwestycji – nie będą duże. „Myślę, że uda nam się go [program – dop. red.] trochę powiększyć, jeżeli chodzi o limit finansowy” – stwierdził wiceminister. Na razie nie wiemy o jaką kwotę może chodzić, jednak wiceminister zapowiedział: „Chcemy też, żeby dwie, czy trzy inwestycje dodatkowe znalazły się w programie”.  



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS