Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Mazowieckie

Ekspresówka z Warszawy do Grójca w rękach wykonawców

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 17.08.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Ekspresówka z Warszawy do Grójca w rękach wykonawców
fot. Patryk Korzeniecki, commons.wikimedia.org, CCA

Więcej z regionu:

Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wiosną 2021 roku drogą z Warszawy w kierunku południowym pojedziemy płynnie. Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na realizację trzech odcinków drogi między Warszawą a Grójcem. Powstanie 29 km drogi ekspresowej.
– To droga bardzo ważna dla mieszkańców Warszawy i południowego Mazowsza – mówił podczas uroczystego podpisania umowy dziś w Warszawie, wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz. Obecny na uroczystości minister Andrzej Adamczyk podkreślił, że ta droga ma znaczenie nie tylko regionalne.

– Polsce potrzebny jest ruszt komunikacyjny, który pozwoli w sposób bezpieczny i komfortowy przemieszczać się samochodom osobowym i ciężarowym na kierunku północ – południe, na łączenie portów Bałtyku z portami śródziemnomorskimi – mówił minister. – To przedsięwzięcie należy rozpatrywać w wymiarze europejskim – podkreślił. – Droga S7 jest uzupełnieniem tej sieci, dzięki której w sposób bezpieczny, komfortowy łączymy porty Trójmiasta, północną Polskę z portami Europy.

Trzy odcinki

Blisko 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy odcinki realizacyjne. Pierwszy (odc. A) to fragment od węzła Lotnisko (istniejącego) do węzła Lesznowola. Liczy 6,6 km. Powstaną tu dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, które wykona Rubau Polska. Na tym odcinku planowane są dwa węzły drogowe - Zamienie i Lesznowola. Rubau Polska za wybudowanie trasy otrzyma 221 mln zł.

Zadanie B to ok. 15 km między węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Na tym odcinku planowane są trzy węzły drogowe (Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ) i jedno miejsce obsługi podróżnych. Wykonawcą tego odcinka jest IDS-Bud, który w ramach kontraktu wykona także remont istniejącej drogi krajowej nr 7. Kontrakt, w ramach którego powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, jest wart 338,7 mln zł.

Odcinek C zrealizuje Mota Engil. To 8 km drogi, które będą budowane po istniejącym śladzie siódemki. Wartość kontraktu to 203 mln zł.

Długie procedury

Przetarg na tę wylotówkę z Warszawy ogłoszony był jeszcze jesienią 2015 roku. Drugi etap przetargu ruszył rok później. W listopadzie 2016 r. mieliśmy poznać oferty cenowe, jednak ten termin się odwlekł ze względu na spór związany z technologią – droga ma być wykonana z betonu cementowego. Wykonawcy zaskarżyli do Krajowej Izby Odwoławczej wymagania dotyczące parametrów szorstkości jakie nawierzchnia miała spełniać po 10 latach.

Kolejne terminy były przesuwane ze względu na dużą liczbę pytań składanych przez wykonawców. Ostatecznie oferty na pierwszy z odcinków poznaliśmy w maju, na dwa kolejne w czerwcu. Problemem jednak okazały się pieniądze – oferty były warte więcej niż przewidział zamawiający. Warszawska GDDKiA wystąpiła o przyznanie na realizację trasy dodatkowych 57 mln zł. Po pozytywnej decyzji, na początku czerwca przetarg rozstrzygnięto.

Plac budowy za ok. 16 miesięcy

Wykonawcy na realizację zadania mają 34 miesiące. Pierwszych 10 miesięcy to czas na projektowanie. Kolejnych 6 to okres na uzyskanie decyzji ZRID. Potem nastąpi faza budowy. W tym okresie do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe – między 15 grudnia a 15 marca.

Droga powinna być gotowa wiosną 2021 roku. Zakładam, że będzie szybciej - powiedział Tomasz Kwieciński, zastępca dyrektora GDDKiA w Warszawie.  - Dla nas każdy miesiąc, to miesiąc kiedy będzie miało miejsce mniej wypadków, kiedy będzie łatwiej dojechać z południowego Mazowsza do Warszawy - mówił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.     

Szacunkowa wartość całej inwestycji - wraz z wyceną nieruchomości i pracami przygotowawczymi - to ok. 1,5 mld zł. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS