GDDKiA Kraków: Nie ma możliwości, że zabraknie pieniędzy na S7 - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolskie

GDDKiA Kraków: Nie ma możliwości, że zabraknie pieniędzy na S7

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 30.10.2017

PARTNER DZIAŁU


 

GDDKiA Kraków: Nie ma możliwości, że zabraknie pieniędzy na S7
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Budowa całej S7 ma określony budżet. Istnieje możliwość przesuwania pieniędzy między inwestycjami dotyczącymi poszczególnych odcinków – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Iwona Mikrut-Purchla rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. Oznacza to, że mimo, że oferty na fragment na północ od Krakowa przekroczyły zakładany budżet o prawie 90 mln zł, to droga nie jest zagrożona.
– Obecnie jesteśmy na etapie analizowania ofert i rozważania różnych możliwości. Scenariusz, w którym zbrakłoby pieniędzy na realizację S7 Kraków – Szczepanowice nie jest możliwy – komentuje przedstawicielka GDDKiA. – Jedną z opcji jest poproszenie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o dodatkowe finansowanie – dodaje.

Według informacji podanych przez rzeczniczkę małopolskiej Generalnej Dyrekcji – pieniądze zostały przydzielone na całą drogę ekspresową S7, a nie na poszczególne odcinki. W tej sytuacji możliwe jest przesuwanie środków pomiędzy projektami dotyczącymi poszczególnych tras.
Taka sytuacja jest jeszcze bardziej prawdopodobna z uwagi na to, że trasa S7 Kraków – granica województwa będzie musiała być budowana mniejszymi częściami niż zakładano. Początkowo ogłoszono przetarg na realizację trzech zadań, ale etap ze Szczepanowic do granicy województwa został oprotestowany i konieczne jest ponowne wykonanie dokumentacji projektowej. Przetarg na to ogłoszono w marcu br., a wykonawcą została firma Mosty Katowice. Pozostałe dwa odcinki są na etapie analizowania ofert przez GDDKiA.

Fragmenty, które mogą już niebawem zostać przekazane wykonawcom to Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska) – Widoma (bez węzła) (18,3 km) oraz Widoma (z węzłem) – Szczepanowice (z węzłem) (14 km). Za te dwa etapy GDDKiA zapłaci minimum 1,446 mld zł czyli 84 mln zł więcej niż początkowo zakładał kosztorys inwestora.
 
Budowa drogi S7 jest jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych w Polsce. Leży ona w korytarzu północ-południe i w ogólności łączy Trójmiasto m.in. przez Olsztyn i Warszawę, Kraków z południową granicą kraju.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS