Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Opolskie

GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 19.03.2017

 

 

GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni
Obiekt MG-6 na obwodnicy Kłodzka fot. GDDKiA
GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni
GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni
GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni
GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni
GDDKiA Opole: Na budowie obwodnic sezon budowlany w pełni

 

Wraz z 15 marca zakończyła się trzymiesięczna przerwa zimowa, z której mogą skorzystać wykonawcy realizujący zadania drogowe. Na obwodnicach Kępna, Nysy i Kłodzka, realizowanych przez opolski oddział GDDKiA, niektóre prace były realizowane także w czasie zimy. Teraz ruszają pełną parą. Niektóre trasy będą gotowe w tym roku.
Przerwa zimowa między 15 grudnia a 15 marca przewidziana była w każdym z opolskim kontraktów na obwodnice, jednocześnie na każdym z nich, przy sprzyjających warunkach pogodowych niektóre prace były realizowane.

Obwodnica Kępna

Na obwodnicy Kępna w ciągu trasy S11, mimo trwającej przerwy zimowej wykonywano montaże zbrojenia, wykopy, roboty branżowe elektryczne i teletechniczne. Obwodnica ma skomunikować drogi S8 i S11 poprzez istniejący już węzeł Kępno – Krążkowy na ósemce. Pierwszy etap obwodnicy, realizowany przez GDDKiA w Opolu ma długość ok. 4 km.

Droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. W ramach zadania powstaną trzy obiekty inżynierskie: wiadukt drogowy nad trasą ekspresową, wiadukt kolejowy nad linią Kluczbork – Poznań oraz przejście dla zwierząt średnich. Wybudowane będą także m.in. chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz pierwszy etap węzła Kępno Północ.

Teraz rozpoczęły się prace związane z formowaniem nasypów, geomateracy, montaż deskowań, zbrojenia oraz realizacja prefabrykowanych przejść dla zwierząt. Jak podaje GDDKiA, w najbliższych tygodniach planowane jest zakończenie realizacji podpór obiektów inżynierskich i przejście do etapu ustrojów nośnych. Mają być także formowane nasypy w rejonie istniejącego węzła drogowego z drogą S8. W późniejszym etapie rozpoczną się także przygotowania do realizacji ronda na drodze DK11.

Pierwszy, północny fragment obwodnicy Kępna realizuje Budimex. Kontrakt jest wart 66 mln zł i powinien być zrealizowany do października 2018 roku.

Południowy etap obwodnicy Kępna jest na etapie II etapu przetargu (jeszcze do 29 marca wykonawcy mają czas na złożenie ofert cenowych). Za jego realizację odpowiada GDDKiA w Poznaniu. Będzie miał 7 km długości. Droga połączy węzeł Kępno Krążkowy z drogą S11.

Obwodnica Nysy

Na obwodnicy Nysy w czasie zimy nie prowadzono zasadniczych robót drogowych, wykonywano natomiast wykop pod jeden ze zbiorników (Z9). Dla innego zbiornika – Z8 – umacniano skarpy i dno. Montowano także punktowe elementy odblaskowe i stalowe bariery ochronne.

Obwodnica Nysy powstaje w ciągu dróg krajowych nr 41 (Nysa – Prudnik – Trzebinia – granica państwa) oraz DK-46 wiodącej z Kłodzka przez Nysę, Opole do Częstochowy i dalej Szczekocin. Obejście Nysy będzie miało 16,5 km. W ramach zadania powstanie w sumie 14 obiektów inżynierskich, w tym 6 wiaduktów w ciągu projektowanej drogi, 5 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych oraz 3 nowe mosty.

Obecnie trwają roboty zasadnicze na 3 obiektach mostowych nad Nysą Kłodzką oraz przyszłym kanałem ulgi. Budowany jest także zbiornik retencyjno-infiltracyjny oraz kanalizacja deszczowa.

To jedna z inwestycji, które mają być zakończone w tym roku – finał przewidziany jest na październik. Obecnie budowa jest zaawansowana blisko 90 procentach.

Obwodnicę Nysy, kosztem blisko 307,5 mln zł, realizuje konsorcjum Mota Engil oraz Himmel i Papesch Opole.

Obwodnica Kłodzka

W przypadku obwodnicy Kłodzka, powstającej w ciągu DK-33 wraz z łącznikiem DK-46, w okresie zimowym inżynier kontraktu pozwolił na realizację robót mostowych w zakresie budowy kolejnych segmentów ustrojów nośnych (przęseł) najdłuższych na budowie estakad MG4 i MG6 (ta druga będzie miała kilometr długości; będzie przechodzić nad drogą powiatową, Nysą Kłodzka, linią kolejową i drogą gminną).

– Roboty były prowadzone na stanowisku wytwórczym, dzięki czemu możliwe było osłonięcie betonowanych elementów i wprowadzenie nagrzewnic, co zagwarantowało wymagane specyfikacjami technicznymi, warunki wiązania betonu i to pomimo kilkustopniowych mrozów na zewnątrz – informuje GDDKiA w Opolu. Dzięki temu rozwiązaniu prace przy tych obiektach były realizowane w zasadzie bez przerwy – tylko z wyjątkiem okresu świątecznego.

W ograniczonym zakresie prowadzone były również roboty na pozostałych obiektach mostowych. Niezależnie od warunków atmosferycznych realizowano także zbrojenie kap chodnikowych, montaż desek gzymsowych, krawężników, urządzeń dylatacyjnych, czy wykonanie umocnień stożków nasypowych, a na przełomie lutego i marca rozpoczęło się już betonowanie kap chodnikowych.

W ograniczonym zakresie prowadzone były także roboty drogowe – wykonano wykopy i ułożono drenaże. W miarę rozwożenie tłucznia na kolejne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Obecnie kontynuowane są prace na wszystkich frontach robót drogowych i mostowych.

Obwodnica Kłodzka połączy DK nr 8 i nr 33 z DK-46. Będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o długości 6,6 km w ciągu drogi krajowej nr 33 oraz 2,6 km stanowiących łącznik drogi krajowej nr 46.

Zadanie kosztuje 197,1 mln zł. Jest realizowane przez konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Trakt. Jak niedawno informowała GDDKiA, w tym roku do ruchu udostępniony będzie łącznik, całą obwodnicą pojedziemy natomiast w połowie 2018 roku.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS