Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Autostrady - Łódzkie,Śląskie

GDDKiA wydłużyła terminy składania ofert na brakujące odcinki A1

| Redakcja źródło: RynekInfarstruktury.pl/ PAP 10.08.2017

PARTNER DZIAŁU


 

GDDKiA wydłużyła terminy składania ofert na brakujące odcinki A1
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Łódzkie
Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzące inwestycje, wydłużyły terminy składania ofert na budowę brakujących odcinków autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. Jak podaje PAP – obecnie przypadają one 1 września br. w oddziale łódzkim i 18 września – w katowickim.
Przetarg się przeciąga

Regionalne oddziały GDDKiA ogłosiły przetargi na budowę tych odcinków 30 czerwca br. Było to następstwo wcześniejszej decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie. Liczący 81 km fragment autostrady A1 ma być, według założeń resortu, gotowy w 2021 r. Na inwestycję zabezpieczono, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł z Krajowego Funduszu Drogowego.

Jak podał w środę rzecznik katowickiego oddziału Dyrekcji Marek Prusak, przetarg dotyczący jedynego odcinka tej części A1, który będzie realizowany na terenie woj. śląskiego, został dzień wcześniej przedłużony z 1 do 18 września. Opublikowane sprostowanie do dokumentacji przetargowej zawiera zapisy dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej oferentów, wymogów związanych ze zdolnością techniczną i kwalifikacjami zawodowymi ich personelu oraz terminu składania ofert.

Z kolei łódzki oddział GDDKiA przedłużył dotąd termin składania ofert dotyczących czterech tamtejszych odcinków autostrady z 30 sierpnia do 1 września. Pod koniec lipca opublikował on kilkunastostronicową zmianę treści tzw. specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmieniono w niej m.in. zasady przyznawania punktów przetargowych.

Potwierdzone finansowanie

W maju minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podał, że Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zadecydował o realizacji autostrady A1 na jej ostatnim odcinku. Z jego wypowiedzi wynikało, że MIB dogadał się z Ministerstwem Rozwoju, a brakujący fragment A1 ma już finansowanie.

Dialog międzyresortowy był konieczny z uwagi na zmianę formy finansowania tej drogi. W przyjętym w 2015 roku Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ta trasa była przeznaczona do budowy przy wykorzystaniu specjalnej spółki. Jednak po wyborach samorządowych i zmianie kierownictwa MIB pojawił się pomysł budowy jej z wykorzystaniem pieniędzy z Krajowego Funduszu Drogowego. Zaletą tego rozwiązania jest wpływ do KFD z opłat za przejazd tym odcinkiem. Ma on sięgnąć 150 mln zł rocznie.

Brakujący odcinek

Po udostępnieniu 1 lipca ub. roku odcinka Tuszyn-Stryków oraz po otwarciu powstającego fragmentu A1 Częstochowa-Pyrzowice (planowo w 2019 r.) obecne przetargi powinny doprowadzić do ukończenia pięciu brakujących jeszcze odcinków autostrady A1. Powstaną one w śladzie zbudowanej w latach 80. ub. wieku autostrady A1 od Tuszyna do Piotrkowa, a dalej - istniejącej drogi krajowej nr 1.

Ostatni brakujący odcinek autostrady A1, od Częstochowy do Piotrkowa, liczy 80 km. Po jego ukończeniu droga szybkiego ruchu z Trójmiasta do granicy z Czechami będzie w pełni przejezdna. Jego budowa z pieniędzy KFD ma pomóc we wcześniejszej realizacji tego fragmentu.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS