Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Warszawa

Jest porozumienie Warszawy i GDDKiA ws. zalewanego węzła Marynarska

| Witold Urbanowicz źródło: Rynek Infrastruktury 13.10.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Jest porozumienie Warszawy i GDDKiA ws. zalewanego węzła Marynarska
fot. Tadeusz Rudzki, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia c

Więcej z regionu:

Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Władze stołecznego Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji porozumiały się z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad ws. regularnie zalewanego węzła Marynarska w ciągu S79. – GDDKiA w przyszłym roku wybuduje dodatkowe zbiorniki retencyjne przy węźle Marynarska a do tego czasu Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji udostępni kanały do odpompowywania wody z trasy – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Trasa S79 w węźle Marynarska jest regularnie zalewana przy większych odpadach deszczu, co wymusza wstrzymywanie ruchu. Przez pewien czas zarządcy infrastruktury drogowej i wodociągowej przerzucali się odpowiedzialnością – GDDKiA twierdziła, że to miasto powinno przygotować sieć kanalizacyjną na odbiór większej ilości wody, tymczasem MPWiK odpierało, że zarządca drogi powinien pomyśleć o większych zbiornikach retencyjnych.

Jak informuje miasto, kanalizacja deszczowa na Służewcu została wybudowana w latach pięćdziesiątych i jej możliwości odprowadzania wody w tak krótkim czasie są ograniczone. Mając to na względzie, MPWiK na potrzeby realizacji inwestycji drogowej wydało warunki dla systemu odprowadzania wody. Określono, że kanały deszczowe w ul. Marynarskiej i Suwak mogą przyjąć ze zbiorników retencyjnych, będących elementem systemu odwodnienia układu drogowego, 15 litrów wód opadowych na sekundę. MPWiK w 2008 r. zaopiniowało projekt budowlany, ale wbrew zapisom opinii firma wodociągowa nigdy nie otrzymała do uzgodnień projektu wykonawczego.

Według oceny MPWiK układ pompowy, który opróżnia zbiorniki retencyjne w czasie deszczów, pracuje z pełną wydajnością, zgodnie z uzgodnionymi z MPWiK parametrami. Zbyt mała pojemność zbiorników retencyjnych powoduje, że zapełniają się one szybciej niż możliwości przyjęcia wody przez kanalizację deszczową. W efekcie nadmiarowa woda zalewa drogę.

Wygląda na to, że szczęśliwie udało się wypracować porozumienie i droga nie będzie już zalewana podczas ulew. – GDDKiA w przyszłym roku wybuduje dodatkowe zbiorniki retencyjne przy węźle Marynarska a do tego czasu Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji udostępni kanały do odpompowywania wody z trasy – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Jak wyjaśnia Kaznowska, dodatkowe zbiorniki zwiększą zdolności retencyjne systemu odwodnienia trasy – dzięki nim woda będzie gromadzona dłużej, a następnie w efektywny i kontrolowany sposób odprowadzana do kanalizacji. Drogowcy poinformowali, że projekt będą w stanie zrealizować wiosną 2018 r. – Do tego czasu w przypadku powstawania zalewisk wody będzie ona odpompowywana z drogi pod nadzorem miejskich wodociągowców do dwóch kanałów wskazanych przez MPWiK – w ul. Cybernetyki oraz w ul. Suwak – mówi Renata Kaznowska.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS