Kilkadziesiąt lat trwałości. Historia asfaltu wysokomodyfikowanego - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

Kilkadziesiąt lat trwałości. Historia asfaltu wysokomodyfikowanego

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl 03.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Kilkadziesiąt lat trwałości. Historia asfaltu wysokomodyfikowanego
fot. Orlen Asfalt

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Popularność asfaltu wysokomodyfikowanego rośnie. – Liczymy, że będzie nadal rosła wraz z rozwojem infrastruktury drogowej w Polsce. Tym bardziej, że okres gwarancji jest obecnie najczęściej stosowanym przez inwestorów pozacenowym istotnym kryterium przy wyborze ofert – mówi nam Krzysztof Suszek, prezes Orlen Asfalt.
Asfalty wysokomodyfikowane, nazywane także długowiecznymi, uznane zostały przez ekspertów drogownictwa za innowacyjny produkt o wysokiej jakości. Główną zaletą ich stosowania ma być wysoka odporność na niskotemperaturowe spękania nawierzchni, koleiny oraz zwiększenie wytrzymałości zmęczeniowej w nawierzchni.

Jak podkreśla prezes Orlen Asfalt, Krzysztof Suszek, współcześnie znanych jest wiele możliwości w zakresie technologii asfaltowej. Jak rozpoczęła się historia prac nad asfaltem wysokomodyfikowanym? – Od 2011 roku w dziale technologii, badań i rozwoju Orlen Asfalt prowadzone były prace badawczo-rozwojowe nad stworzeniem nowej grupy produktów. W wyniku prac laboratoryjnych oraz prób produkcyjnych, opracowaliśmy innowacyjne lepiszcza asfaltowe – asfalty wysokomodyfikowane polimerami – opowiada Krzysztof Suszek.

Pierwszy doświadczalny odcinek z asfaltu wysokomodyfikowanego został położony w październiku 2013 roku – chodzi o drogę wojewódzką, zarządzaną przez ZDW w Katowicach. Był to piąty w Europie odcinek z lepiszczem wysokomodyfikowanym, zawierający specjalny polimer firmy Kraton.

W kwietniu 2014 roku Polski Komitet Normalizacyjny opublikował nowelizację wymagań dla asfaltów modyfikowanych polimerami, w tym dodatkową tabelę z wymaganiami do asfaltów wysokomodyfikowanych. – Dzięki temu już w maju 2014 pod nazwą handlową ORBITON HiMA asfalty wysokomodyfikowane zostały oficjalnie wprowadzone do oferty produktowej Orlen Asfalt – tłumaczy Krzysztof Suszek.

Zapowiadana przez przedstawicieli Orlen Asfalt trwałość nawierzchni może szokować. – Asfalt wysokomodyfikowany ORBIOTN HIMA może wydłużyć o 30, a nawet o 50 lat trwałość drogi, w zależności od tego, w jakiej warstwie nawierzchni zostanie położony oraz jakie rozwiązania strukturalne zostaną przyjęte przez wykonawcę – mówi prezes spółki w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”. – Nic więc dziwnego, że asfalty długowieczne wzbudzają powszechne zainteresowanie nie tylko wśród firm układających – dodaje.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS