Kolejne opóźnienie w przetargu na S14 - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Łódzkie

Kolejne opóźnienie w przetargu na S14

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 11.08.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Kolejne opóźnienie w przetargu na S14
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Termin składani ofert na optymalizację projektu i budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi został przełożony o ponad miesiąc. Obecnie przypada on na 2 października br. – Stało się tak w związku z dużą liczbą pytań od wykonawców i koniecznością udzielenia na nie odpowiedzi – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.
S14 opóźnia się

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – potencjalni wykonawcy złożyli ponad 900 pytań w przetargu i to z tego powodu przełożono termin otwarcia ofert. Obecnie przypada on na 2 października br.

To nie pierwsze przełożenie otwarcia ofert w przetargu, który zakłada optymalizację projektu oraz budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Pierwotnie oferenci mieli czas do 28 sierpnia br. Następnie z uwagi na zmiany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, które konieczne były po wniosku złożonym przez firmę PORR, przedłużono ten czas do 31 października br.

Teraz dzień, w którym mamy poznać oferty w tym postępowania przesunięto o ponad miesiąc. Czas ten, w porównaniu do okresu realizacji inwestycji, nie wydaje się długi. Jednak Zachodnia Obwodnica Łodzi w ciągu S14 to droga bardzo wyczekana. Mieszkańcy oraz samorządowcy starają się o jej budowę od lat.

Trudna droga do budowy S14

Przetarg na tę inwestycję ogłoszono w październiku 2015 roku. Niedługo potem wojewoda łódzki wydał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Następnie nad Zachodnią Obwodnicą Łodzi zaczęły zbierać się czarne chmury. Do wydanej decyzji ZRID, dotyczącej pierwszego odcinka, pojawiły się zastrzeżenia mieszkańców, a odwołanie było rozpatrywane przez nowe Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa przez ok. 10 miesięcy.

W końcu, na początku grudnia 2016 roku, ogłoszono drugi etap przetargu. Jednak po przedstawieniu ofert cenowych, które znacznie przewyższały budżet inwestora, Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało o unieważnieniu postępowania i ogłoszeniu nowego. Przetarg, który został rozpisany 30 czerwca br., zakłada nie tylko budowę trasy, ale także zoptymalizowanie jej projektu. W praktyce oznacza to, że część węzłów nie zostanie wybudowana mimo sprzeciwu samorządowców i mieszkańców. Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit informuje, że droga może powstać we wcześniej planowanym kształcie tylko przy dofinansowaniu przez władze lokalne.

28,5 km trasy ekspresowej

Budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu S14 podzielono na dwie części. Pierwsza to fragment od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów. Jego długość wynosi 12,2 km. Drugi odcinek będzie dłuższy, ma 16,3 km i ma ostatecznie prowadzić od węzła Łódź Teofilów do DK-91 w Słowiku oraz zawierać włączenie do A2 na węźle Emilia.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS