Kondraciuk: Chcemy równowagi technologii budowy dróg - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

Kondraciuk: Chcemy równowagi technologii budowy dróg

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 11.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Kondraciuk: Chcemy równowagi technologii budowy dróg
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Nie chcemy traktować technologii asfaltowej i betonowej jako rywalizacji. Chcemy je traktować na poziomie pewnej równowagi tych nawierzchni – powiedział Krzysztof Kondraciuk, generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad podczas konferencji Drogi betonowe – mądre budowanie na lata, odbywającej się podczas trwania targów Autostrada Polska w Kielcach.
– Dyskusja być może odbywa się zbyt późno, bo te drogi już są i będą budowane – zauważył szef GDDKiA, odnosząc się do tego, że decyzja o budowie ok. 800 km dróg krajowych w technologii betonu cementowego już zapadła.

Przedstawiciel największego inwestora drogowego wskazał, że w słowie „mądrość” budowy dróg chodzi nie tylko o budowanie trwałe. – Jest w tym również ekonomia – stwierdził zwracając uwagę, że ceny materiałów budowlanych – tak lepiszcza asfaltowego, jak i cementu – są zmienne w czasie. – Mam nadzieję, że w tych dwóch przypadkach będziemy traktowali budowę alternatywnie, w zależności od tego jaka będzie koniunktura – mówił Krzysztof Kondraciuk. – Chyba że uda się udowodnić jednoznaczną wyższość jednej technologii – dodał.

Zauważył, że przy wyborze technologii betonowej ważne jest nie tylko dobre projektowanie. Szczególnie istotne jest tu bardzo dobre wykonawstwo. – Nawierzchnie betonowe nie znoszą błędów w czasie wykonania – mówił.

Najważniejszy jest jednak efekt końcowy, którym powinna być nawierzchnia cechująca się dobrą trwałością, odpowiednią szorstkością oraz korzystną ceną. Ważna jest również prawidłowa eksploatacja. – Chodzi o przygotowanie służb, by mogły reagować na potencjalne awarie, byśmy radzili sobie z tym bardzo dobrze – powiedział Krzysztof Kondraciuk.

– Liczę, że będziemy mogli mówić w Polsce o alternatywnych rozwiązaniach, które będą przyjazne użytkownikom dróg – podsumował przedstawiciel Generalnej Dyrekcji.

– Zawsze powtarzam, że jest miejsce dla jednej, dla drugiej, a może nawet i dla trzeciej technologii – odniósł się do słów o równowadze prof. Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu.

Według zmodyfikowanych planów, w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych GDDKiA wybuduje 746 km dróg w technologii betonu cementowego (w pierwotnych planach było 810 km). Po ich realizacji, w 2020 roku, na sieci krajowej będzie 25 proc. dróg o nawierzchni z technologii betonu cementowego oraz 75 proc. z nawierzchnią bitumiczną.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS