LafargeHolcim: Innowacyjność wpisana w DNA (cz. II) - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Polska

LafargeHolcim: Innowacyjność wpisana w DNA (cz. II)

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl 02.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

LafargeHolcim: Innowacyjność wpisana w DNA (cz. II)

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Decyzja GDDKiA o wprowadzeniu 809 km dróg z betonu cementowego, na pewno posłuży całemu sektorowi. W branży betonowej wpłynie na budowę kultury wysokiego reżimu wykonawczego, w asfaltowej – zmobilizuje do bardziej wnikliwych badań nad długowiecznymi nawierzchniami z mieszanek mineralno-asfaltowych – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Federico Tonetti, prezes zarządu LafargeHolcim w Polsce.
Emilia Derewienko, „RynekInfrastruktury.pl”: Czy pracujecie Państwo nad jakimiś innowacjami w zakresie technologii betonowej?

Federico Tonetti, prezes zarządu LafargeHolcim w Polsce: Zawsze powtarzam, że firma LafargeHolcim innowacyjność ma wpisaną w DNA. Nasi specjaliści nieustannie pracują nad nowymi technologiami i rozwiązaniami. W LafargeHolcim nie tylko produkujemy beton, lecz tworzymy długowieczne i optymalne ekonomicznie konstrukcje. Dobrym tego przykładem może być ciągły rozwój technologii Rolltec™, czyli naszej autorskiej wersji nawierzchni z betonu wałowanego, stosowanego przede wszystkim na drogach lokalnych. Albo Hydromedia™ – porowaty beton cementowy o wysokim stopniu wodoprzepuszczalności.

Ta proekologiczna, wodoprzepuszczalna uniwersalna podbudowa pod różnego rodzaju nawierzchnie użytkowe, umożliwia bardzo szybkie odprowadzenie wody deszczowej do gruntu lub do systemów kanalizacji. Warto też wspomnieć o całej gamie betonów dekoracyjnych z rodziny Artevia™, które można stosować na różnego rodzaju nawierzchnie w infrastrukturze miejskiej a także wokół budynków mieszkalnych i niemieszkalnych. Aktualnie w naszych ośrodkach badawczych trwają zaawansowane prace nad cienkowarstwowymi nawierzchniami z betonu cementowego. Dotychczasowe wyniki wskazują, że możemy otrzymać idealne rozwiązanie do remontów zdegradowanych dróg. A tych w naszym kraju niestety przecież nie brakuje.

Jakie skutki dla firmy będzie miała realizacja Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023? Jak Lafarge widzi swój udział w jego realizacji?

Rynek produkcji cementu w Polsce szacuje się średnio na 16 mln ton rocznie. Przy takiej skali produkcji cementu, a co za tym idzie betonu, Program Budowy Dróg Krajowych w nieznacznym stopniu będzie wpływać na wzrost produkcji. Szacuje się, że może to być około 1% wzrostu produkcji cementu rocznie. Z punktu widzenia inżynierskiego, decyzja GDDKiA o wprowadzeniu 809 km dróg o nawierzchni z betonu cementowego na pewno posłuży całemu sektorowi. W branży betonowej wpłynie na budowę kultury wysokiego reżimu wykonawczego. A w asfaltowej zmobilizuje do jeszcze bardziej pogłębionych badań nad długowiecznymi nawierzchniami z mieszanek mineralno-asfaltowych, które jak sądzę są dobre, ponieważ konkurencja pomaga innowacji.

Jako LafargeHolcim chcemy uczestniczyć w procesie budowania nawierzchni z betonu cementowego i dzielić się naszą wiedzą w zakresie technologii zarówno z inwestorami, jak i z wykonawcami. Wspieramy projektantów oraz sami chcemy projektować, propagując tym samym prawidłowe metody obliczeniowe. Wierzymy, że tylko dzięki integracji wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego można wypracować innowacyjne rozwiązania.

Czy spodziewacie się Państwo kumulacji zamówień? Kiedy ona może nastąpić?

W związku z postępującymi opóźnieniami w ogłaszaniu i rozstrzyganiu przetargów GDDKiA i PKP PLK rzeczywiście możemy spodziewać się kumulacji większej liczby kontraktów w tym samym czasie. Może to mieć miejsce już w roku 2019. Nie wpłynie to na pewno na moce produkcyjne zakładów cementowych, czy też produkujących beton towarowy. Może mieć jednak wpływ na dostępność wysokiej jakości kruszyw drogowych i kolejowych.

Dodatkowo kumulacja projektów może być utrudnieniem w obszarze logistyki dostaw materiałów na plac budowy. Dlatego tak istotne jest, aby inwestorzy nie zapominali przy planowaniu inwestycji o firmach dostarczających technologie i materiały budowlane. Jesteśmy otwarci, aby o tym rozmawiać, zarówno z inwestorami, jak i z wykonawcami, aby być gotowym na każdy scenariusz. Wszystko po to, aby usprawnić proces i zapobiec ewentualnym spiętrzeniom zamówień i wynikających z tego opóźnieniom na budowach. Dialog z branżą na temat wypracowania optymalnych rozwiązań technicznych i kontraktowych w celu bezpiecznej i efektywnej realizacji kontraktów budowlanych jest niezbędny.

Pierwsza część wywiadu z Federico Tonettim do przeczytania TUTAJ.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS