Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Wojewódzkie - Małopolskie

Małopolskie: Północna obwodnica Oświęcimia już przejezdna

| Redakcja źródło: RynekInfrastruktury.pl/ ZDW Kraków 12.03.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Małopolskie: Północna obwodnica Oświęcimia już przejezdna
fot. ZDW Kraków

Więcej z regionu:

Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na tę inwestycję mieszkańcy czekali od lat. W piątek, 9 marca, kierowcy po raz pierwszy mogli przejechać przez całą północną obwodnicę Oświęcimia. Nowa trasa ma długość blisko 5 km i została wytyczona od ronda na skrzyżowaniu ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu do drogi wojewódzkiej nr 933 w miejscowości Bobrek. Koszt budowy północnego obejścia miasta wyniósł ponad 104 mln zł, z czego 95% stanowi dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Ciągłe korki, hałas i uciążliwe spaliny – z tym jeszcze do nie dawna musieli się borykać mieszkańcy Oświęcimia. Teraz, po otwarciu północnej obwodnicy, podróż samochodem jest nie tylko szybsza, ale też znacznie wygodniejsza.

– Północna obwodnica Oświęcimia to kolejna z kluczowych tras, jaka powstała w Małopolsce w ciągu ostatnich kilku lat. Konsekwentnie realizujemy więc największy w historii naszego regionu plan budowy dróg. Tylko do końca 2023 roku uda się nam dokończyć 14 obejść małopolskich miast. Oprócz Oświęcimia, będą to m.in. obwodnice Wolbromia, Gdowa, Babic, Miechowa czy Zatora – podkreśla marszałek Jacek Krupa, zapowiadając, że wszystkie budowy zakończą się do 2023 roku.

Jak dodaje prezydent Oświęcimia, inwestycja to też ogromna szansa na rozwój miasta. – To historyczna i największa inwestycja drogowa w mieście, obejmująca również budowę mostu na Wiśle. Obwodnica ułatwi dojazd do strefy gospodarczej, co sprzyjać będzie rozwojowi naszego miasta. Jednak przede wszystkim droga będzie służyć mieszkańcom Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej. Oświęcim staje się dzięki temu coraz ważniejszym ośrodkiem w Małopolsce – zaznacza prezydent Janusz Chwierut.

Budowa północnej obwodnicy trwała od listopada 2015 roku i kosztowała ponad 104 mln zł – ponad 87 mln zł pochodziło z UE, resztę dołożyło Województwo Małopolskie i lokalne samorządy, w tym: miasto Oświęcim, gmina Chełmek i powiat oświęcimski.

Wyświetl większą mapę

Nowa trasa, która zmienia dotychczasowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 933, ma długość blisko 5 km. Jadący nią kierowcy będą przejeżdżać m.in. przez 5 rond czy estakadę na Wiśle i nad torami kolejowymi. W większości obwodnica jest jednojezdniowa - wyjątkiem jest tylko odcinek na ul. Chemików w Oświęcimiu, gdzie wytyczono dwie jezdnie.

Budując drogę zwrócono też uwagę na wszystkie aspekty bezpieczeństwa. Trasa jest na większości odcinków oświetlona, odwodniona i wyposażona w specjalne „zielone tunele” dla zwierząt. W miejscach, w których jest duży ruch pieszy i rowerowy, powstały chodniki oraz ścieżki dla jednośladów (od ul. Nadwiślańskiej w Bobrku do drogi krajowej 44 w Oświęcimiu).

Północna obwodnica Oświęcimia to nie tylko szybszy dojazd do Krakowa czy na Śląsk, ale też ulga dla mieszkańców. Wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza ścisłe centrum miasta ma również kluczowe znaczenie dla ochronnych bezcennych obiektów w mieście, w tym budynków Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau.




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS