Mirbud i Kobylarnia jeszcze powalczą o budowę S14 - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Łódzkie

Mirbud i Kobylarnia jeszcze powalczą o budowę S14

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 10.04.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Mirbud i Kobylarnia jeszcze powalczą o budowę S14
fot. fot. giopuo, flickr.com, CCA

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności odrzucenia oferty konsorcjum Mirbudu i Kobylarni w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Zamawiający będzie musiał ponownie przeanalizować ofertę konsorcjum w zakresie podkryterium „personel wykonawcy”.
Dziś KIO ogłosiła wyrok w sprawie z odwołania Mirbudu i Kobylarni w odniesieniu do przetargu na projekt i budowę zachodniej obwodnicy Łodzi.

Chodzi o zad. A – odcinek I węzeł Łódź Lublinek – węzeł Łódź Teofilów i Zad. B – Odcinek II węzeł Łódź Teofilów (bez węzła) – DK-91 w m. Słowik (część nr 1 i część nr 2) .

Jak poinformowała nasz portal Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowa KIO, Izba uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności wykluczenia z postępowania odwołującego się konsorcjum na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 17 Pzp. Artykuł ten nakazuje wykluczyć z postępowania wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Z informacji przekazanej przez rzecznik prasową wynika, że KIO nakazała także dokonanie ponownego badania i oceny ofert odwołującego w zakresie podkryterium organizacyjnego – personel wykonawcy w części nr 1 i części nr 2 oraz przyznanie odwołującemu w części 1 i 2 za zadania, które nie w pełni potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w podkryterium organizacyjnym – personel wykonawcy 0 pkt.

Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia złożyło najtańszą ofertę w zakresie zadania A – przedłożona propozycja jest warta 533 mln zł, przy budżecie zamawiającego wynoszącym 609,966 mln zł. Wobec wykluczenia oferty tego konsorcjum, po dokonanej ocenie ofert GDDKiA w Łodzi najwięcej punktów za to zadanie przyznała konsorcjum firm Budimex i Strabag (nie było to jednak jeszcze rozstrzygnięcie przetargu).

W przypadku drugiego zadania ofertę z najniższą ceną złożyła Eurovia, która wyceniła pracę na 537,259 mln zł. Mirbud wraz z Kobylarnią znalazły się na drugim miejscu pod względem ceny proponując 562 mln zł.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez GDDKiA w Łodzi, potwierdzonymi także w odpowiedzi na interpelację poselską przez wiceministra Marka Chodkiewicza, umowa na budowę trasy S14 ma być podpisana w czerwcu.

Trwający obecnie przetarg jest drugim postępowaniem na budowę tej trasy. Pierwszy został unieważniony z powodu zbyt wysokich cen ofert.





VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS