Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Mosty - Gdańsk

Most w Sobieszewie będzie „Mostem Stulecia Niepodległości Polski”

| Redakcja źródło: RynekInfrastruktury.pl/ gdansk.pl 07.05.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Most w Sobieszewie będzie „Mostem Stulecia Niepodległości Polski”
fot. Łukasz Ogrodziński/gdansk.pl

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Chcemy, by [most w Sobieszewie – dop. red.] był udostępniony przed rocznicą odzyskania niepodległości. Ma on nosić nazwę Mostu Stulecia Niepodległości Polski – mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej. Według niedawno podpisanego aneksu, 30 września br. pojedziemy nową przeprawą w Sobieszewie.
Trwa montaż stałych przęseł na budowanym Moście w Sobieszewie. Na sobotę, 5 maja, zaplanowano montaż 5 belek, a 19 maja kolejnych pięciu.  To jedna z największych realizowanych w Gdańsku inwestycji infrastrukturalnych w tej kadencji samorządu. Były problemy z jednym z uczestników konsorcjum, które wygrało przetarg na wykonanie. Przechodząca restrukturyzację firma Vistal Gdynia odpowiedzialna była za wykonanie dwóch ruchomych przęseł. Zrobiła je jedynie w 85%. Stąd opóźnienia. Miasto przejęło niedokończone przęsła i teraz w Gdyni już inna firma kończy prace spawalnicze. Całość kontraktu realizuje firma Metrostav. Jednak oprócz części ruchomych trzeba od strony brzegów zamontować na podporach mostu przęsła stałe. – To bardzo precyzyjna operacja. Każda z belek, waży 25 ton i ma ok. 25 metrów długości. Na podpory mostu montujemy je specjalnym pływającym dźwigiem. Nie dało się tego zrobić inaczej. Żaden inny dźwig ze względu na ciężar belek i odległość od brzegu nie poradziłby sobie z tą operacją – wyjaśnia Piotr Czech z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Prace idą pełną parą. – Robimy wszystko, by oddać ten most jak najszybciej, żeby mógł służyć mieszkańcom Gdańska i turystom. Podpisaliśmy z firmą Metrostav aneks do umowy. Ustaliśmy „krok milowy” pod tytułem przejezdność mostu na 30 września. Chcemy, by był udostępniony przed rocznicą odzyskania niepodległości. Ma on nosić nazwę Mostu Stulecia Niepodległości Polski – mówi Aleksandra Dulkiewicz.

Po udostępnieniu przeprawy kierowcom wykonawca będzie jeszcze prowadził prace wykończeniowe. Cały kontrakt ma zostać zamknięty do końca listopada. Przeprowadzona zostanie także rozbiórka starego mostu pontonowego. Koszt budowy mostu zwodzonego to ok. 58 mln zł, z czego prawie połowa kwoty pochodzi z rządowej dotacji.

Most będzie liczył 173 metry. Czas otwarcia obu przęseł będzie wynosił 150 sekund. Obecnie niemal ukończone są prace związane z infrastrukturą drogową oraz sieciowo-instalacyjną. Zakończyło się też umacnianie nabrzeża (poza obszarem, który będzie trzeba wzmocnić po demontażu starego mostu pontonowego). W zakresie robót drogowych pozostało jeszcze ułożenie ostatniej warstwy ścieralnej oraz ułożenie masy na ścieżkach rowerowych. Prace te planowane są na wrzesień. Roboty wykończeniowe prowadzone są także w sterowni. Najtrudniejszym technologicznie etapem całej inwestycji jest realizowana budowa dwóch komór usytuowanych na torze wodnym. W obszarze tym trwają jeszcze prace zbrojeniowe, po zakończeniu których rozpocznie się wykonanie ostatniego etapu zbiornika, tj. stropów i ścian. Równolegle trwają prace polegające na dokończeniu konstrukcji stalowej przęseł zwodzonych. Transport konstrukcji przewidywany na przełom czerwca i lipca, montaż przęseł zwodzonych i próby podnoszenia, które potrwają do września. W tym czasie możliwe będą czasowe zamknięcia toru wodnego (do 3 dni). Do wykonania pozostał również montaż hydrauliki i wyposażenia mostu (barierki, wpusty, dylatacje, instalacje elektryczne, teletechniczne i deszczowe na moście). Wykonanie automatyki i sterowania obiektu mostowego oraz przeprowadzenie prób i odbiorów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS