Obwodnica Marek będzie w 100% gotowa w II kwartale roku - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Marki

Obwodnica Marek będzie w 100% gotowa w II kwartale roku

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 05.01.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Obwodnica Marek będzie w 100% gotowa w II kwartale roku
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Marki

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wykonawcy realizują prace poza trasą główną obwodnicy Marek. Konsorcjum, którego liderem jest Salini ma zakończyć je w II kwartale br., a firma Astaldi ma zrealizować ostatnie roboty na węźle Radzymin Południe, możliwe do przeprowadzenia dopiero po wpuszczeniu ruchu na ciąg główny, do połowy stycznia br. – informuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dokończenie trasy

Realizacja S8 Marki – Radzymin została podzielona na dwa odcinki, których łączna długość wynosi 15,37 km. Pierwszy z nich liczy 8 km i prowadzi od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka (z węzłem). Za jego realizację odpowiada konsorcjum firm Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Costruzioni Generali oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Pribex , które wyceniło swoje usługi na 331,6 mln zł. Drugi odcinek, to droga od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. Infrastrukturę buduje Astaldi. Ten fragment liczy nieco powyżej 7 km. Koszt jego wykonania to 405,9 mln zł.

– Na pierwszym odcinku konieczne jest przeprowadzenie robót na węźle Kobyłka oraz na węźle Marki, który zostanie częściowo rozebrany. W przypadku drugiego obiektu prace będą polegały na częściowej rozbiórce. Rozebrana zostanie łącznica Trasy Toruńskiej w stronę Marek oraz odróżniony zostanie wyjazd z obwodnicy w stronę miasta – mówi Małgorzata Tarnowska. – Realizacja opisanych robót ma zakończyć się w II kwartale br. – dodaje.

W przypadku kontraktu, na którym pracuje Astaldi, pozostały jeszcze prace na węźle Radzymin, a także te dotyczące budowy nowego ronda na obwodnicy Radzymina. – Mają się one zakończyć w ciągu trzech tygodni od otwarcia trasy, czyli w połowie stycznia br. – Informuje rzeczniczka prasowa warszawskiej Generalnej Dyrekcji.

Nie będzie modernizacji starej DK-8

– Wielokrotnie były prowadzone rozmowy na temat spisania porozumienia między GDDKiA, marszałkiem województwa mazowieckiego a Markami co do rozszerzenia prac dotyczących przejścia przez miasto po ukończeniu obwodnicy. Brały w nich udział trzy strony z uwagi na to, że po zakończeniu inwestycji droga zostanie trasą wojewódzką, a żeby zrealizować dodatkowe prace pozyskane miały zostać fundusze miasta więc to Marki musiałyby przejąć drogę żeby nią zarządzać – tłumaczy Małgorzata Tarnowska.

Jak podaje GDDKiA – burmistrz miejscowości chciał żeby droga została zmodernizowana, miał własne wizualizacje tej inwestycji. Wysłane zostało więc zapytanie do Astaldi o kwotę, za jaką mogłoby przeprowadzić przebudowę starej DK-8. Podana cena była jednak zbyt wysoka żeby mogło pokryć ją miasto. Z tego powodu do podpisania porozumienia nie doszło.

Ostatecznie, zgodnie z zapisami kontraktu, dotychczasowa droga krajowa nr 8, biegnąca przez Marki, zostanie tylko wyremontowana.

Kary za opóźnienie

Ukończenie obwodnicy Marek było w ciągu ostatnich miesięcy jedną z najważniejszych spraw w polskim drogownictwie. Według kontraktu prace miały zakończyć się już latem. Zamawiający stracił cierpliwość w listopadzie, kiedy to postawił konsorcjum, na którego czele stoi firma Salini, ultimatum przewidujące podjęcie zdecydowanych kroków, z rozwiązaniem umowy włącznie, jeśli droga nie będzie przejezdna do 15 grudnia br. Ostatecznie kontrakt nie został zerwany, a kierowcy wjechali na Obwodnicę Marek późnym wieczorem 22 grudnia.

Powstaje więc pytanie: czy firmy, które były odpowiedzialne za budowę drogi poniosą konsekwencje zakończenia prac z dużym poślizgiem. – Za opóźnienia z winy wykonawców zostaną naliczone kary zgodnie z warunkami kontraktu.– informuje przedstawicielka GDDKiA.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS