Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Łódź

S14 po optymalizacji taniej o 0,5 mld zł. Tym razem oferty w budżecie inwestora

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 27.11.2017

PARTNER DZIAŁU


 

S14 po optymalizacji taniej o 0,5 mld zł. Tym razem oferty w budżecie inwestora
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opublikował wyniki z otwarcia ofert na optymalizację i budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Tym razem zamawiający otrzymał propozycje, które mieszczą się w jego budżecie. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. W przypadku pierwszego najtańsza była Kobylarnia, a w przypadku drugiego – Eurovia.
Oferty w budżecie

Zachodnia Obwodnica Łodzi w ciągu S14 liczy 28,5 km. Podzielono ją na dwa odcinki inwestycyjne. Pierwszy z nich prowadzi od węzła „Łódź Lublinek” do węzła „Łódź Teofilów”. Drugi to fragment od węzła „Łódź Teofilów” (bez węzła) do drogi krajowej nr 91 w miejscowości Słowik.

Do realizacji pierwszego odcinka, na który GDDKiA planowała przeznaczyć 609,966 mln zł, zgłosiło się ośmiu oferentów. Są to firmy: Porr (565,683 mln zł), Polaqua (830,993 mln zł) oraz PBDiM (916,769 mln zł), a także konsorcja: Kobylarnia i Mirbud (533 mln zł), Cooperativa Muratori & Cementisti CMC i Toto (729,571 mln zł), ), Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (710,268 mln zł), Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych (628,545 mln zł) oraz Budimex i Strabag (561,801 mln zł). We wszystkich przypadkach okres realizacji został wyznaczony na 32 miesiące od dnia podpisania umowy.

Drugi fragment posiada kosztorys inwestorski równy 719,997 mln zł. Do tego zadania zgłosiły się firmy: Eurovia (537,259 mln zł), Porr (582,059 mln zł) oraz Polqua (942,828 mln zł), a także konsorcja: Kobylarnia i Mirbud (562 mln zł), Mosty Łódź i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych (577,295 mln zł), Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (736,771 mln zł), Cooperativa Muratori & Cementisti CMC i Toto (742,014 mln zł) oraz Strabag i Budimex (588,075 mln zł). We wszystkich przypadkach okres realizacji został wyznaczony na 32 miesiące od dnia podpisania umowy.

Podczas oceny ofert brane pod uwagę będą takie kryteria jak: cena (60%), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna nawierzchni (8%), personel wykonawcy (6%), termin realizacji kontraktu (12%), zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).

Długa droga do S14

Jest to drugi przetarg na budowę Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogie ekspresowej S14. W przypadku pierwszego doszło do znacznego przekroczenia kosztorysu przez oferentów. Przez kilka miesięcy trwały rozmowy, które dotyczą przyszłości inwestycji. Przez to Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zadecydowało o unieważnieniu przetargu i rozpisaniu nowego. Ogłoszono go 30 czerwca br. Termin otwarcia ofert przedłużył się o ok. 3 miesiące. W tym czasie GDDKiA odpowiadała na liczne pytania potencjalnych oferentów.

Ostatecznie udało się osiągnąć oferty o cenach znacznie niższych niż wcześniej. Przy wyborze najtańszych ofert ten prawie 30-kilometrowy fragment S14 będzie kosztował 1,07 mld zł. Wcześniej miało to być 1,58 mld zł. Jest to efektem „optymalizacji” zarządzonej przez MIB. W rzeczywistości oznacza to okrojenie projektu m.in. o część węzłów. To działanie nie podoba się Łodzi oraz okalającym ją miejscowościom.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS