Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Pabianice

Pabianice: Nie chcemy żadnych zmian w projekcie S14

| Roman Czubiński źródło: 28.05.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Pabianice: Nie chcemy żadnych zmian w projekcie S14
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Pabianice

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mimo specyficznej sytuacji transportowej miasta (już obecnie dużą część ruchu tranzytowego przejmuje droga S8 i istniejący odcinek S14) władze Pabianic podzielają stanowisko pozostałych gmin aglomeracji łódzkiej w sprawie węzłów na S14. Żądania niewprowadzania jakichkolwiek zmian do projektu drogi są jednak nie do pogodzenia z celami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, które spodziewa się dzięki odchudzeniu projektu uzyskać oszczędności rzędu 150 mln zł.
Choć kontynuacja budowy S14 będzie miała miejsce poza granicami administracyjnymi Pabianic, miasto jako aktywny członek Stowarzyszenia „Tak dla S14” solidarnie popierają związane z węzłami postulaty pozostałych samorządów lokalnych. – Droga S14 powinna być wybudowana zgodnie z uzgodnionym projektem – podkreśla rzeczniczka pabianickiego Urzędu Miasta Aneta Klimek.

W odróżnieniu jednak np. od władz Aleksandrowa Łódzkiego, które byłyby gotowe zaakceptować zmiany dotyczące technologii wykonania nawierzchni, podbudowy lub obiektów inżynierskich, pabianicki magistrat sprzeciwia się jakimkolwiek modyfikacjom pierwotnego projektu. Głównym argumentem jest czas. – Każde działanie zmierzające do tzw. optymalizacji kosztów budowy poprzez np. zmniejszenie ilości wybudowanych węzłów drogowych spowoduje odsunięcie budowy na bliżej nieokreślony czas – argumentuje Klimek. Według szacunków ministerstwa i GDDKiA, często jednak kwestionowanych, budowa powinna się zakończyć najpóźniej w roku 2022.

– Dla mieszkańców Pabianic i firm działających na jej terenie ważna jest budowa całej zachodniej obwodnicy Łodzi z wszystkim zaplanowanymi węzłami. Trasa ta jest ważna ze względu na możliwość szybszego i bezpieczniejszego tranzytu, między innymi do autostrady A2 i dalej w kierunkach zachodnim, północnym i wschodnim – przekonuje rzeczniczka UM. Zachodnia obwodnica aglomeracji łódzkiej powinna też zapewnić możliwość szybszego dojazdu do miast satelickich (Konstantynów, Aleksandrów i Zgierz) oraz dzielnic po zachodniej stronie Łodzi (Retkinia, Złotno i Teofilów – przy czym pewne jest na razie tylko powstanie węzła w pobliżu Retkini). Dużą część ruchu na ulicach Pabianic tworzą bowiem samochody osobowe i ciężarówki poruszające się w obrębie aglomeracji, w tym przyjeżdżające z miast, które miała połączyć S14.

Odrębna kwestia to znaczenie S14 dla transportu poruszającego się tranzytem przez Pabianice. – Po realizacji całego zadania oczekujemy na dalsze zmniejszenie natężenia ruchu pojazdów tranzytowych, a tym samym zwiększenie bezpieczeństwa na ulicach wewnątrz miasta, poprawę jakości powietrza poprzez mniejszą emisję spalin, zmniejszenie natężenia hałasu itp. – uzupełnia Klimek.

Przetarg na budowę 28,5-kilometrowej drogi S14 między węzłem Lublinek a skrzyżowaniem z DK91 w Słowiku ogłoszono w listopadzie. W lutym bieżącego roku okazało się jednak, że złożone oferty przekraczają kosztorys. Choć łódzki oddział GDDKiA zabiegał o zwiększenie przydziału środków na inwestycję, minister infrastruktury zdecydował o unieważnieniu przetargu i rozpisaniu nowego postępowania, w którym zadaniem wykonawcy przed rozpoczęciem budowy będzie optymalizacja istniejącego projektu. Oznacza to, że z projektu mogą zostać wykreślone cztery z pięciu węzłów pośrednich: Lućmierz, Aleksandrów, Teofilów i Konstantynów (węzeł Łódź Retkinia został, według urzędników ministerstwa, ocalony dzięki interwencji łódzkich posłów PiS).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS