Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Mazowieckie

Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 13.06.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?
fot. EP
Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?
Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?
Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?
Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?
Pod koniec wakacji przejedziemy obwodnicą Marek?

Więcej z regionu:

Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak dobrze pójdzie, to przed końcem wakacji kierowcy przejadą obwodnicą Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. – Naszym celem jest, by to było jak najszybciej – mówi Tomasz Kwieciński, wicedyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA odpowiedzialny za inwestycje. Zaznacza jednak, że na ostateczny termin udostępnienia drogi kierowcom będzie miała wpływ m.in. pogoda.
– Zamawiający, jak i wykonawcy podejmują wszelkie działania, by jak najwcześniej wdrożyć do ruchu ten odcinek w ciągu drogi ekspresowej S8. Na chwilę obecną wykonawcy zadeklarowali, że będą gotowi z inwestycją na drugą połowę sierpnia – mówi Tomasz Kwieciński. Potem przeprowadzone będą procedury związane z odbiorami robót, po których powinno być możliwe puszczenie ruchu. – Zakładamy, że na koniec wakacji będzie to udrożnione – mówi.

Według przedstawiciela inwestora, choć końcówka sierpnia to realny termin, w którym kierowcy skorzystają z bardziej komfortowego przejazdu na trasie Warszawa – Białystok, plany te może zepsuć pogoda. – Prace wykończeniowe wymagają dobrej pogody – podkreśla dyrektor oddziału GDDKiA. Zaznacza jednak: – Dążymy do tego, by to było jak najwcześniej.

Prace będą trwały

Pogoda już raz popsuła plany drogowców. Pierwotny termin zakończenia obwodnicy Marek był wyznaczony na 28 lipca tego roku. Jednak ze względu na niesprzyjającą aurę w okresie zimowym, wykonawca musiał przerwać prace, czego następstwem było przedłużenie terminu wykonania z końca lipca na połowę października. – Wykonawca skorzystał z przysługującego mu prawa – wyjaśnia wicedyrektor warszawskiego oddziału (kontrakt był zawierany w czasie, kiedy wyłączenie z czasu realizacji okresów zimowych nie było standardem, a jedynie prawem wykonawcy, z którego ten mógł skorzystać w uzasadnionych przypadkach).

Dlatego też uzyskanie przejezdności nie będzie oznaczało zakończenia wszystkich prac. Wykonawcy jeszcze do jesieni będą prowadzili roboty wykończeniowe. Potem, po zakończeniu prac na obwodnicy, jeden z wykonawców (Astaldi) wyremontuje przebiegającą przez Marki drogę krajową nr 8.

Po dopuszczeniu ruchu na obwodnicy, mogą także nie być ukończone wszystkie węzły, w tym węzeł Kobyłka, gdzie ze względu na długotrwałe prace archeologiczne prace rozpoczęły się najpóźniej.

15 km dwujezdniowej drogi

Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest podzielona na dwa odcinki realizacyjne. Pierwszy, o długości 8 km, od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka (z węzłem) realizuje konsorcjum, na którego czele stoi Salini. Za realizację tego fragmentu wykonawca otrzyma 331,6 mln zł.

Drugi odcinek, od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. buduje Astaldi. Ten fragment liczy nieco powyżej 7 km. Koszt wykonania to 405,9 mln zł.

Obwodnica Marek leży w ciągu drogi ekspresowej wiodącej od Wrocławia, przez Sieradz, Piotrków Trybunalski, Warszawę, Zambrów aż do Choroszczy na przyszłej S19. To także ważna trasa dla aglomeracji warszawskiej. Obecnie ruch między Warszawą a Białymstokiem odbywa się przez centrum podwarszawskich Marek, gdzie nakłada się na ruch lokalny i wewnątrzaglomeracyjny. Powoduje to, że każdego dnia, kierowcy skazani są na stanie w korkach.

Po wybudowaniu droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Na trasie zaprojektowano cztery węzły: Drewnica, Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Płd.   

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS