Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia

| Redakcja źródło: RI/GDDDDKiA Kraków 12.04.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia
fot. GDDKiA
Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia
Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia
Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia
Postępują prace przy budowie Zakopianki za Lubniem. Będą utrudnienia

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przez dziesięć dni, pomiędzy 16 a 25 kwietnia droga krajowa nr 7 w Lubniu będzie całkowicie zamknięta. Jest to konieczne do kontynuacji prac przy budowie S7 na odcinku Lubień – Naprawa. To pierwszy z będących w realizacji trzech odcinków przyszłej drogi ekspresowej między Lubniem a Rabką.
Jak poinformowała GDDKiA, w związku z zamknięciem trasy ruch zostanie skierowany na objazd przez Mszanę Dolną i Skomielną Białą.

Co będzie robione

– W obrębie budowanego wiaduktu, który połączy istniejącą S7 z nowo budowanym odcinkiem trzeba obniżyć o 80 cm jezdnię DK-7 – tłumaczy Iwona Mikrut, rzeczniczka prasowa GDDKiA w Krakowie.

– Na odcinku ok. 130 m trzeba usunąć całą nawierzchnię i podbudowę drogi, obniżyć ją w stosunku do obecnej o 80 cm i położyć nawierzchnię. Pozwoli to na uzyskanie takiej wysokości pomiędzy powierzchnią terenu i rusztowaniem tzw. bramą, która umożliwi przejazd DK -7 wszystkim pojazdom, w czasie budowy wiaduktu nad jezdnią. Odległość pomiędzy jezdnią a rusztowaniem budowanego wiaduktu będzie wynosiła 4,5 m – wyjaśnia przedstawicielka inwestora.

Zmiana dla kierowców ma być wprowadzona po odbiorze tymczasowej organizacji ruchu, pomiędzy godz. 8.30 a 9.00, w poniedziałek 16 kwietnia 2018 r. Wówczas zamknięta zostanie dla ruchu możliwość przejazdu Zakopianką w Lubniu. Prace będą trwały całą dobę i zaplanowane są do 25 kwietnia 2018 r.

Jak przebiegają prace na budowie Zakopianki

Obecnie na budowanym odcinku drogi ekspresowej nr 7 Lubień – Naprawa trwają prace przy wykopach, profilowaniu skarp i budowie obiektów inżynierskich.

Jak poinformowała GDDKiA, na wiadukcie w Lubniu (odcinek I), który połączy istniejącą S7 z budowanym odcinkiem S7 prowadzone są roboty przy betonowaniu kielicha słupa i izolacji pionowej dwóch przyczółków.

Na estakadzie o długości 573 m, nad drogami dojazdowymi i potokami w Lubniu betonowana jest m.in. głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej.

Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu, czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi robione jest szalowanie i betonowanie filara, a z kolei na następnym wiadukcie w Krzeczowie kontynuowano przygotowanie podłoża pod ustrój nośny w trzecim przęśle.

Nabudowanej estakadzie w Naprawie, o długości prawie 400 metrów w ostatnich dniach montowano zbrojenie ustroju nośnego w segmencie 4 na jezdni lewej. Trwały prace związane z wysuwem ustroju nośnego segmentu 3 jezdni lewej i segmentu 4 jezdni prawej.

W ramach robót drogowych prowadzone są prace przy wykopie, wzmacnianiu gwoździami skarp, rozkładaniu mat i wykonywaniu tzw. materaca czyli jednego z elementów konstrukcji drogi.

Na budowie dziennie pracowało średnio 233 pracowników fizycznych wykorzystując przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu. Wykopy zrealizowano w 52,6 %, podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4% – podaje GDDKiA.

Odcinek między Lubniem a Naprawą realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum: IDS-BUD oraz Altis –Holding. Kontrakt jest wart 521,5 mln zł. Odcinek ma 7,6 km długości.

Co na pozostałych odcinkach

Prace trwają także na dwóch pozostałych odcinkach. Jak poinformowała Iwona Mikrut, w ramach odcinka Naprawa – Skomielna Biała wydrążono już, wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej, 1 km 144 m tunelu pod górą Mały Luboń. Wykonano 32 km 580 m mikropali kotwiących, tworzących mur oporowy przy portalu południowym tunelu.

Ten odcinek wykonuje Astaldi, a prace będą kosztowały aż 968,8 mln zł.

Natomiast na odcinku Skomielna Biała – Rabka wykonano wykopy w 88,43%, podpory mostów, wiaduktów i estakad oraz konstrukcje oporowe w 97,5%. Jest już także 35,5% ustrojów nośnych. Prowadzone są prace przy budowie nasypów, wykonywane są gwoździe gruntowe i dreny wgłębne na skarpach. Ich zadaniem jest wzmocnienie i odwodnienie skarp. Odpowiedzialnym za tę budowę jest Salini Impregilo. Firma dostanie za wykonane prace ponad 615 mln zł.





VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS