Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - łódzkie

Przesądzona sprawa S14. Przetarg formalnie unieważniony

| Elżbieta Pałys źródło: Rynek Infrastruktury.pl 21.04.2017

 

 

Przesądzona sprawa S14. Przetarg formalnie unieważniony
fot. GDDDKiA

 

Koniec nadziei kierowców i samorządów okolic Łodzi, że mimo zapowiedzi, resort wycofa się z decyzji o unieważnieniu postępowania na zachodnią obwodnicę Łodzi. Dziś formalnie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa unieważniło przetarg na budowę drogi ekspresowej S14 Węzeł Łódź Lublinek – Słowik.
– Po uprawomocnieniu się decyzji o unieważnieniu przetargu, co nastąpi po 10 dniach od chwili przekazania informacji, łódzki Oddział GDDKiA niezwłocznie ogłosi nowy przetarg w formule optymalizuj i buduj – poinformowało MIB.

Jak podano, obecnie przygotowywana jest niezbędna dokumentacja do ogłoszenia nowego przetargu, który w odróżnieniu od poprzedniego będzie polegał na optymalizacji posiadanej dokumentacji technicznej, przez przyszłego wykonawcę lub wykonawców w taki sposób, aby wydatki niezbędne na budowę inwestycji nie przekroczyły pierwotnego kosztorysu, przy jednoczesnym zachowaniu jej funkcjonalności.

Przypomnijmy: oferty na ta inwestycję GDDKiA otworzyła na początku lutego. Niestety, wszystkie propozycje wykonawców przekroczyły kosztorys zamawiającego. W sumie, w odniesieniu do dwóch odcinków, na które podzielono inwestycję, różnica między najniższymi cenami a zakładanym budżetem zamawiającego wyniosła 149 mln zł. Na wykonanie odcinka Łódź Lublinek – Teofilów GDDKiA przeznaczyła 672,02 mln zł, podczas gdy najniższa oferta opiewała na 768,68 mln zł. Budżet na drugi odcinek – węzeł Łódź Teofilów – węzeł Słowik (DK-91) to 759,3 mln zł, a najniższa z ofert ma wartość 811,7 mln zł. Obie najniższe oferty złożył Budimex.

– Na tle innych składanych przez nas ofert, a startujemy we wszystkich dużych przetargach drogowych w kraju, złożyliśmy bardzo agresywną ofertę na podstawie solidnej wyceny kosztów – mówił w rozmowie z portalem RynekInfrastruktury.pl Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. Jak tłumaczył, wycena kontraktu wynika z wysokiego stopnia urbanizacji terenów, przez które przebiega trasa, a co za tym idzie, duża liczba obiektów inżynierskich oraz kolizji z istniejącą infrastrukturą. Jak mówił, trzeba się też tam liczyć z trudnymi warunkami gruntowymi i koniecznością wzmacniania gruntów oraz specjalnego posadowienia obiektów.

Ministerstwo Infrastruktury decyzję o unieważnieniu przetargu przekazało pod koniec lutego. Wiceminister Jerzy Szmit mówił wówczas, że projekt jest przewymiarowany. Gdyby zastosować inne rozwiązania techniczne, można by obniżyć koszt budowy. Jak twierdził, obniżenie kosztów można uzyskać dzięki skorygowaniu niwelety drogi, czy też zmianie konstrukcji nawierzchni, wzmocnień i posadowień mas ziemnych. Do oszczędności, zdaniem MIB, może także prowadzić ujednolicenie konstrukcji obiektów inżynierskich.

Przygotowanie nowego projektu będzie wymagało dodatkowego czasu. Jeszcze na początku kwietnia, w odpowiedzi na interpelację Cezarego Grabarczyka wiceminister Jerzy Szmit informował, że „resort infrastruktury i budownictwa podejmuje starania o zrealizowanie zadania w sposób, który umożliwi jego zakończenie przed otwarciem wystawy EXPO 2022”.

S!4 to ostatni odcinek brakujący do tego, by domknąć tzw. ring wokół Łodzi. Droga ta jednak ma istotne znaczenie dla miejscowości położonych na terenie aglomeracji łódzkiej. Pozwoliłaby bowiem wyprowadzić z miasta takich jak Pabianice, Konstantynów Łódzki, Aleksandrów Łódzki i Zgierz ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się droga krajową nr 71 przez centra tych miejscowości. Samorządy te apelowały do MIB o realizowanie drogi ekspresowej i wycofanie się z decyzji o unieważnieniu przetargu.  

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS