Wojewoda zachodniopomorski wydał ostatnie dwie decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowej dla S6 w województwie zachodniopomorskim. Tym samym w fazę budowy weszła cała ekspresowa trasa pomiędzy Goleniowem a Koszalinem.
Ostatnie decyzje dotyczyły odcinków: Nowogard – Płoty (20,3 km) i Ustronie Morskie – Koszalin (24,2 km). Na całą zachodniopomorską trasę składa się 6 odcinków. Pozostałe 4 fragmenty uzyskały już decyzje ZRID. Obecnie prowadzone są tam prace przygotowawcze.
źródło: GDDKiA
Wydane decyzje ZRID maja rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że roboty mogą być rozpoczęte niezwłocznie. Jak informuje GDDKiA, w pierwszej kolejności wykonywane będą prace geodezyjne. – Trzeba przenieść to co jest na mapach w teren – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Następnie dokonuje się sprawdzenia saperskiego i wycinki drzew – dodaje. Jednocześnie organizowane jest zaplecze budowy i opracowywane są tymczasowe organizacje ruchu. Rozpoczyna się także przebudowa infrastruktury technicznej – linie energetyczne, wodociągi, gazociągi itd. – kolidującej z realizowaną inwestycją i ruszają zasadnicze roboty budowlane.
– Budowa S6 będzie najdłuższym placem budowy w historii naszego regionu – informuje Mateusz Grzeszczuk. Realizowana trasa liczy blisko 120 km długości. Wraz z budowaną od wiosny ubiegłego roku obwodnicą Koszalina i Sianowa to prawie 140 km.
Łączna wartość kontraktów na realizację odcinków Goleniów – Koszalin to około 2,22 mld zł. Trasa powinna być gotowa w roku 2019.
Droga ekspresowa S6 na odcinku Goleniów – Modlimowo będzie biegła w pobliżu obecnej DK–6. Za miejscowością Modlimowo nowa droga odejdzie od obecnego przebiegu krajowej szóstki w kierunku Kołobrzegu, a następnie od Kołobrzegu będzie biegła na południe od obecnej DK nr 11 w stronę Koszalina. W rejonie miejscowości Bielice połączy się z obwodnicą Koszalina i Sianowa.
Droga będzie miała dwie jezdnia po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Łącznie na trasie drogi ekspresowej S6 Goleniów – Koszalin powstanie 11 węzłów drogowych, 111 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady i przejścia dla zwierząt), 6 (3 pary) Miejsc Obsługi Podróżnych i 3 Obwody Utrzymania Drogi Ekspresowej.