Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Świętokrzyskie

S7 Chęciny – Jędrzejów: wykonano ok. 65-70 proc. Finał w II półroczu?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 16.01.2018

PARTNER DZIAŁU


 

S7 Chęciny – Jędrzejów: wykonano ok. 65-70 proc. Finał w II półroczu?
fot. checiny-jedrzejow.drogas7.pl

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
Salini
GDDKiA
S7

Więcej z regionu:

Świętokrzyskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na już opóźnionym w stosunku do pierwotnego terminu odcinku drogi ekspresowej S7 Chęciny – Jędrzejów wykonawca, mimo sezonu zimowego, prowadzi te prace, na które pozwalają warunki atmosferyczne. Jednak na przejazd tym odcinkiem mamy szansę nie wcześniej niż w drugim półroczu. Zaawansowanie prac nie przekracza 70 proc.
Liczący 21,5 km odcinek ekspresowej siódemki od węzła Chęciny do węzła Jędrzejów połączy obwodnicę Kielc ze wschodnią obwodnicą Jędrzejowa. Realizuje go konsorcjum Salini i Todini.

Droga pierwotnie miała być gotowa w październiku 2017 roku, jednak wystąpiły opóźnienia. Obecnie formalny termin ukończenia prac to 17 marca 2018 roku. – Należy podkreślić, że jest to termin formalny, ponieważ nie zostały jeszcze rozpatrzone wszystkie wnioski o przedłużenie terminu jakie wykonawca kierował z przyczyn niezależnych – zwraca uwagę Małgorzata Pawelec – Buras, rzeczniczka prasowa GDDKiA w Kielcach. Chodzi m.in. o odmienne warunki gruntowo-wodne, złe warunki pogodowe i niemożność przełożenia linii wysokiego napięcia w określonym terminie. – O ustalonym finalnie terminie ukończenia robót będzie można mówić, po zakończeniu analizy i rozpatrzeniu wniosków wykonawcy – stwierdza rzeczniczka.
Obecnie zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi ok. 65-70 procent, w tym np. zaawansowanie obiektów mostowych to ok. 80 procent, podbudowa bitumiczna na ciągu głównym S7 ułożona jest w około 70 proc. warstwa wiążąca nawierzchni wykonana jest w 50 procentach.

Wyświetl większą mapę

Jak podaje inwestor, do wykonania zostało m.in. dokończenie warstw konstrukcji nawierzchni (podbudowy, warstwy wiążącej) i ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni. Trzeba także dokończyć prace na obiektach (w tym izolacje i nawierzchnie), wykonać roboty na fragmentach uwolnionych po zmianach organizacji ruchu, w tym prace na pierwszym kilometrze odcinka.
Jak podkreśla Małgorzata Pawelec-Buras, to kiedy pojedziemy trasą zależy m.in. od mobilizacji wykonawcy. Na razie, mimo sezonu zimowego, firma zadeklarowała prowadzenie tych robót, na które pozwalają warunki pogodowe.

Wcześniej tempo pracy na tym odcinku krytykował m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który wizytował budowę S7 w świętokrzyskim – odcinki Chęciny – Jędrzejów i będący jeszcze wówczas w realizacji fragment od Jędrzejowa do granicy województwa. – Zobaczyłem dwa różne odcinki – mówił wtedy minister (fragment do granicy regionu zbliżał się wtedy do finału). Wskazywał, że niektórzy wykonawcy nie wykorzystują należycie czasu na budowie.

W ocenie GDDKiA, realny termin ukończenia trasy Chęciny – Jędrzejów jest możliwy w tym roku, ale dopiero w jego drugiej połowie.

W ramach zadania realizowanego przez konsorcjum na czele z Salini, oprócz dwujezdniowej drogi ekspresowej powstaną trzy dwupoziomowe węzły drogowe: w Tokarni, Brzegach i Mnichowie, a także miejsca obsługi podróżnych w Smykowie i Podlasiu.

Wybudowanych ma być 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, 4 wiadukty nad drogą ekspresową, 6 mostów, 6 przejść dla zwierząt dużych i średnich oraz tunel pieszo-rowerowy.
Powstanie również sieć dróg dojazdowych umożliwiająca obsługę przyległych nieruchomości.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS