Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

S7 od Krakowa prawie do granicy Świętokrzyskiego w 2020 r., jeśli MIB pokona problemy

| Agnieszka Serbeńska źródło: RynekInfrastruktury.pl 27.02.2017

PARTNER DZIAŁU


 

S7 od Krakowa prawie do granicy Świętokrzyskiego w 2020 r., jeśli MIB pokona problemy
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Małopolska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Dzisiaj mamy problem na jednym z końcowych fragmentów drogi, przy granicy województwa świętokrzyskiego – przyznał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, pytany o to, kiedy pojedziemy ekspresową S7 z Krakowa do stolicy? Resort ma jednak pewien pomysł jego rozwiązania.
Problem z rozpoczęciem budowy drogi ekspresowej S7 od Krakowa do Świętokrzyskiego pojawił się jesienią zeszłego roku. Wówczas Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w swoim rozstrzygnięciu uznał racje skargi złożonej na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Skarga dotyczyła przebiegu S7 na ok. 4-kilometrowym odcinku. Złożyli ją mieszkańcy wsi Poradów w powiecie miechowskim. Dla nich bowiem wybrany wariant przebiegu oznaczał konieczność wyburzenia kilku domostw.

Małopolska S7 gotowa do budowy

Małopolski odcinek drogi ekspresowej S7, tj. Kraków – granica woj. świętokrzyskiego, ma zapewnione finansowanie i przewidziany jest do realizacji w Programie Budowy Dróg Krajowych. Decyzja środowiskowa dla tego przedsięwzięcia została wydana w styczniu 2015 roku, a parę miesięcy później krakowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg.

Przetarg ograniczony (dwu etapowy) objął projekt i budowę 55,6 km drogi ekspresowej S7, w kierunku na północ od Krakowa. Całe zadanie podzielono na trzy części realizacyjne. Jako pierwszą oznaczono odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice, mierzący ok. 23,3 km. Kolejne dwa to: 14 km od węzła Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) oraz 18,3 km od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska).

Problemowym odcinkiem jest właśnie ten pierwszy. Związany z nim wyrok WSA oznaczał konieczność powtórnego procedowania całej inwestycji, co znacznie odwlekłoby realizację tak ważnego dla całej S7 jej małopolskiego ciągu.

– Jest pewien pomysł – mówił niedawno w Radio Kraków minister Adamczyk. – Mam nadzieję, że uda się pokonać przeszkody, które blokują podpisanie umowy na 2/3 odcinka w Małopolsce. Mamy nadzieję na podpisanie umowy w tym roku. Wtedy około 2020 roku jechalibyśmy ekspresówką od Nowej Huty prawie do Świętokrzyskiego – zapewniał minister. Ze względów proceduralnych czas budowy problemowego odcinka S7 się przesunie, ale – jak dodał szef resortu – uda się to przyspieszyć.

Powtórka tylko dla wyłączonego fragmentu

– W związku z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego zostały podjęte działania mające na celu rozwiązanie tej kwestii i stosowne uzupełnienie dokumentacji. Sprawa jest procedowana przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska – zgodnie z orzeczeniem Sądu. W celu przyspieszenia realizacji zadania GDDKiA złożyła wniosek do GDOŚ o wyłączenie z postępowania zaskarżonego odcinka i przeprowadzenie dla niego ponownego postępowania środowiskowego. GDOŚ rozpatruje wniosek GDDKiA oraz przekazane uzasadnienie wyroku Sądu – tłumaczy dla portalu RynekInfrastruktury.pl Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Na tym etapie nie można jeszcze jednoznacznie odpowiedzieć czy będzie zmieniony przebieg oprotestowanego przez mieszkańców Poradowa fragmentu S7.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS