Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Marki

S8 Obwodnica Marek – czy w tym tygodniu się uda?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 10.12.2017

 

 

S8 Obwodnica Marek – czy w tym tygodniu się uda?
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Marki

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W najbliższy piątek, 15 grudnia mija graniczny termin wskazany przez wiceministra infrastruktury i budownictwa Marka Chodkiewicza jako data udostępnienia do ruchu drogi ekspresowej S8 obwodnicy Marek. Niedotrzymanie tego terminu, według wcześniejszych zapowiedzi, miało oznaczać zerwanie kontraktu z wykonawcą jednego z odcinków – firmą Salini.
Te ustalenia na chwilę obecną się nie zmieniły. – Zgodnie z wypowiedzią ministra Marka Chodkiewicza, wykonawca ma zakończyć roboty do 15 grudnia – informuje portal RynekInfrastruktury.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.

– Na budowie mobilizacja wykonawcy jest duża – dodaje Małgorzata Tarnowska. Jak informuje, obecnie wykonywane są prace związane z budową odwodnienia i wygrodzenia, a wkonywania tych prac nie utrudnia pogoda.

Kary od października


Przypomnijmy, obwodnica Marek, pierwotnie miała być ukończona w lipcu tego roku. Ze względu na obiektywne przyczyny, które uznał inwestor termin zakończenia robót przesunięto na październik, jednak inwestor liczył na wcześniejsze zapewnienie przejezdności – jeszcze w okresie wakacyjnym, potem była nadzieja na początek września.

Żadnego z tych planów nie udało się zrealizować. Za niedotrzymanie umownego terminu wykonawca zapłaci przewidziane w umowie kary. W drugiej połowie listopada MIB stanowczo stwierdziło, że brak zapewnienia przejezdności w terminie do 15 grudnia będzie oznaczało zerwanie kontraktu. Pozostałe prace GDDKiA chciała ukończyć własnymi siłami.

Po spotkaniu przedstawicieli inwestora z wykonawcą, kilka dni po tej zapowiedzi nie zdecydowano się na realizację ostatecznego scenariusza oceniając, że jest możliwe spełnienie postawionego warunku.

Dwa kontrakty, różne tempo

Warto wskazać, że gdy mowa o opóźnieniach na obwodnicy Marek, chodzi tak naprawdę o część tej trasy. Cała, licząca ponad 15 km obwodnica została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy, od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka realizuje Salini. Ten fragment liczy 8 km i to jego dotyczą opóźnienia.

Drugi odcinek między węzłami Kobyłka (bez węzła) i Radzymin Płd. liczy 7 km i jest realizowany przez Astaldi w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki. W tym przypadku prace związane z wykonaniem ciągu głównego zostały wykonane. Jak informuje rzecznik Astaldi, Mateusz Witczyński, warunki przejezdności zostały osiągnięte pod koniec września, przed ustalonym pomiędzy zamawiającym a wykonawcą terminem.

Zamknięcie tego kontraktu nie jest możliwe bez wcześniejszego uzyskania przejezdności na całym ciągu ekspresowej obwodnicy, w tym odcinku Salini. Kolejnym etapem prac tego wykonawcy jest bowiem wykonanie powiązania pomiędzy nowym odcinkiem trasy S8, a jej istniejącym odcinkiem przebiegającym przez centrum Marek. To będzie możliwe dopiero po przeniesieniu ruchu z drogi krajowej nr 8 na nową obwodnicę.

- Na te prace, o ile nie będą ich utrudniać, bądź uniemożliwiać warunki atmosferyczne przewidujemy około trzech tygodni. Po ich zakończeniu wykonawca będzie mógł przystąpić do ostatniej fazy projektu, czyli remontu drogi krajowej nr 8 w Markach – informuje Mateusz Witczyński.

Zgodnie z umową między inwestorem a wykonawcą przedmiotem prac na drodze krajowej nr 8 jest podniesienie jej kategorii ruchu. – Obecnie toczą się rozmowy na temat rozszerzenia zakresu wykonawcy o wnioskowane przez miasto Marki rozwiązania mające zmienić tę część drogi krajowej numer 8, w ulicę o bardziej lokalnym charakterze – wyjaśnia rzecznik prasowy Astaldi. O tych planach miasta pisaliśmy TUTAJ.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS