Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Szczecin

Szczecin: Wszystkie oferty na węzeł Łękno powyżej budżetu

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 26.04.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Szczecin: Wszystkie oferty na węzeł Łękno powyżej budżetu
fot. szczecin.pl

Zobacz więcej na temat:

Inwestycje drogowe
Węzeł Łękno

Więcej z regionu:

Szczecin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę kolejnego fragmentu Trasy Średnicowej w Szczecinie. Inwestycja obejmuje również bardzo istotny węzeł Łękno. Do realizacji inwestycji zgłosiło się trzech wykonawców. Niestety wszystkie złożone propozycje przekraczają budżet inwestora.
Wysokie oferty

Do Urzędu Miasta w Szczecinie w przetargu na budowę węzła Łękno wpłynęły trzy oferty. Pochodzą one od firm: Budimex (163,193 mln zł) oraz Strabag (163,946 mln zł), a także od konsorcjum Roverpol i Rover Alcisa (128,990 mln zł). Budżet inwestora opiewa na 116,580 mln zł, czyli jest on przekraczany przez najniższą ofertę o ok. 12 mln zł.

Oferty zostaną ocenione zgodnie z takimi kryteriami jak: cena (60%), wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy (10%), doświadczenie kierownika robót kolejowych (10%) oraz okres rękojmi (20%). Jednak zarówno w przypadku wysokości kary umownej jaki okresu rękojmi wartości podane przez wszystkich wykonawców są takie same (10 tys. zł i 72 miesiące).

Dofinansowane zadanie

W czerwcu ubiegłego roku pojawiła się informacja, że Szczecin otrzyma 73 mln zł unijnego dofinansowania na budowę etapu Obwodnicy Śródmiejskiej zawierającego węzeł Łękno. Wsparcie pochodzi z Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Od tego czasu realizacja inwestycji była już przesądzona. Teraz miasto ogłosiło przetarg na jej realizację.

Wykonawca inwestycji będzie zobowiązany do realizacji takich prac jak: 
  • budowa Obwodnicy Śródmieścia Szczecina od skrzyżowania ulic Arkońskiej i Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła,
  • przebudowa Al. Wojska Polskiego z budową skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną,
  • przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy,
  • przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego,
  • przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego,
  • przebudowa linii kolejowej 406 na długości 1,2km (zakończenie przebudowy przed wiaduktem w ciągu ul. Mickiewicza), wraz z peronami pod węzłem Łękno,
  • przebudowa przejazdu kolejowego w ul. Zaleskiego,
  • budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
  • budowa jednostronnej ścieżki rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż Obwodnicy Śródmieścia Szczecina, obustronnych ścieżek i chodników wzdłuż Al. Wojska Polskiego.
Większy projekt

Obwodnica Śródmiejska w Szczecinie została podzielona na dziewięć etapów z czego pięć zostało ukończonych. Istniejąca droga stanowi trasę od ulicy z Franciszka Ksawerego Druckiego-Lubeckiego do ulicy Arkońskiej w ciągu ulic Rugiańskiej, Przyjaciół Żołnierza i Wszystkich Świętych. 

Ostatecznie trasa ma łączyć północne i południowe dzielnice Szczecina obiegając jego centrum. Zrealizowane fragmenty liczą łącznie 3,8 km, a do wybudowania zostało jeszcze 5,4 km. Dodatkowo wzdłuż



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS