Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - pomorskie

Szmit: Via Maris zamiast drogi ekspresowej S6?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfratsruktury.pl 09.03.2017

 

 

Szmit: Via Maris zamiast drogi ekspresowej S6?
fot. M.Minderhoud, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad nową trasą, która ma rozwiązać problemy komunikacyjne w okolicy Trójmiasta i usprawnić dojazd do nadmorskich kurortów w okolicy Półwyspu Helskiego. Za kilka dni pomysł ma się stać już oficjalnym projektem. Oznacza to rezygnację z budowy odcinka S6 w województwie pomorskim w planowanym wcześniej kształcie.
Nowa droga krajowa ma połączyć Gdynię z Władysławowem i rozwiązać problemy komunikacyjne aglomeracji trójmiejskiej.

Skąd pomysł?

– Budowa trasy S7 w kierunku Trójmiasta przebiega zgodnie z planem i nic nie zagraża jej realizacji. Pojawiły się natomiast poważne problemy z budową aglomeracyjnej obwodnicy Trójmiasta – zwracał uwagę w dzisiejszym wystąpieniu w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit tłumacząc powody rozpoczęcia prac nad nową trasą.

Chodzi o problemy z decyzją środowiskową dla trójmiejskiej obwodnicy. Została ona zaskarżona, a protest został uznany przez Wojewódzki Sąd Administracyjny. GDDKiA złożyła wniosek o kasację, ten jednak nie wiadomo kiedy będzie rozpatrzony, a co ważniejsze, z nieznanym skutkiem. – Jeśli protest zostanie podtrzymany przez sąd kasacyjny, zaplanowana w tym miejscu trasa przestanie być aktualna – zauważył Szmit. To oznaczałoby konieczność rozpoczęcia prac nad jej nowym przebiegiem, co oddala realizację w czasie.

Drugi istotny argument wiąże się z planowaną trasą S6. – Koszt jej budowy między Gdańskiem a Koszalinem to 7,7 mld zł. To gigantyczne koszty – argumentował wiceminister. – Szukamy rozwiązania, które z jednej strony rozwiąże problemy północnej części województwa pomorskiego i aglomeracji trójmiejskiej, ale też będzie racjonalne i będzie mniej kosztować – mówił.

– Z jednej strony jesteśmy bardzo bliscy wypracowania koncepcji, która zapewni połączenie Gdyni drogą S6, mniej więcej na przebiegu planowanym poprzednio do starego przebiegu na kierunku zachodnio północnym. To będzie krótszy odcinek, ale rozwiąże problemy tranzytowe północnej części aglomeracji trójmiejskiej. Natomiast problemy związane z codziennym ruchem ma rozwiązać nowa droga krajowa – wyjaśniał Jerzy Szmit.

Jak ma wyglądać nowa trasa

Koncepcja nowej trasy, według słów wiceministra, jest już bliska finału. Droga ma wychodzić z węzła Morska w Gdyni – początku obecnej obwodnicy trójmiejskiej, dalej biec po śladzie planowanej OPAT aż do granicy miasta Reda, bez połączenia z obecną DK-6. Dalej trasa prowadziłaby po nowym śladzie, jako droga krajowa, w kierunku Władysławowa.

– Taka koncepcja jest przygotowywana, oficjalnie za kilka dni zostanie podpisana, ale mamy już wstępne warianty – poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Na realizację trzeba by jeszcze trochę poczekać. Jeśli chodzi o wychodzący z Gdyni na północny zachód odcinek S6, nie ma problemu, gdyż jego realizacja jest przygotowana. Realizacja to kwestia decyzji o przetargu (te będą ewentualnie zapadać, po ogłoszeniu zmodyfikowanej wersji programu budowy dróg). W przypadku nowego odcinka, jak mówił Jerzy Szmit, zaczynamy od zera. Przeprowadzenie wszystkich prac przygotowawczych to kwestia kilku lat.

Wypada S6 w kierunku Słupska 

Realizacja nowej drogi oznacza, że na terenie województwa pomorskiego nie będzie realizowana droga S6, a przynajmniej nie w zakładanym wcześniej przebiegu. Jeszcze w lutym Jerzy Szmit mówił w Sejmie, że rozważana jest jej realizacja odcinka od Gdyni w kierunku Lęborka, do przecięcia wyznaczonej trasy ekspresowej S6 ze starą trasą nr 6.

– Bardzo poważnie zastanawiamy się, czyby nie spróbować jednak zapewnić finansowania tego odcinka drogi S6 – mówił wówczas wiceminister. Dodał jednak: – Jeżeli chodzi o odcinek drogi S6 dalej na zachód, tam niestety w tym limicie nie jesteśmy w stanie dzisiaj tej drogi modernizować, budować.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS