Co dalej z przetargiem na S14? Szmit: Zastanawiamy się - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Łódzkie

Co dalej z przetargiem na S14? Szmit: Zastanawiamy się

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfarstruktury.pl 08.02.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Co dalej z przetargiem na S14? Szmit: Zastanawiamy się
fot. Michiel1972, commons.wikimedia.org, GNU FDL (2)

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kwota zaproponowana przez wykonawców chętnych budować S14 na wysokości Łodzi przekroczyła nie tylko planowaną kwotę na realizację tego zadania, ale i zakładany przez inwestora margines. Co zrobi inwestor: unieważni przetarg czy dołoży do zadania? – Zastanawiamy się – mówi wiceminister Jerzy Szmit. Zapewnia, że decyzja będzie podjęta wkrótce.
Wczoraj GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na S14, zachodnią obwodnicę Łodzi. Wykonawcy zaproponowali wykonanie trasy za kwotę ponad 140 mln zł wyższą niż wynikało to z planów zamawiającego. – To duża kwota – przyznaje wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. – Przekracza ona margines, który jest do przyjęcia.

Na razie jednak nie ma decyzji co dalej z realizacją tej inwestycji. Możliwości są dwie: rozpisanie nowego przetargu, albo zwiększenie finansowania tego odcinka. – Nie chcemy, by okazało się, że mówiąc o tym, że jest możliwe ograniczenie kosztów budownictwa, zaczynamy od droższych kontraktów niż nawet przewidywaliśmy – mówi Jerzy Szmit dodając jednak, że oferowane ceny są tłumaczone wzrostem cen materiałów, w tym asfaltu.

Z drugiej strony, ogłaszanie nowego przetargu, to strata czasu. – Musimy pamiętać, że to trwa, to co najmniej kilka miesięcy, a przy niezbyt dobrych okolicznościach, czy odwołaniach nawet do roku. Trzeba to wszystko brać pod uwagę – mówi wiceminister.

– Musimy to na spokojnie spojrzeć i podjąć decyzję – stwierdza. – Nie będziemy tej decyzji przeciągać, ale chcemy mieć kilka dni na obejrzenie i przeanalizowanie sytuacji – mówi.

Najniższe oferty dla każdego z dwóch odcinków, na które podzielono przetarg, złożył Budimex. Spółka wyceniła prace na blisko 769 mln zł dla południowego odcinka i prawie 812 mln zł dla północnego, przy wartościach kosztorysu inwestorskiego wynoszących odpowiednio: 672 mln zł i 759 mln zł.    

Dziś Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przypomniało za pośrednictwem Twittera, że przetarg na tę inwestycję był ogłoszony w październiku 2015 roku i nie uwzględniał wypracowanych w międzyczasie zasad optymalizacji przetargów. Gdyby zdecydowano o ponownym rozpisaniu przetargu, byłby on zgodny z tzw. nowymi standardami. Czy jednak byłoby taniej? W nowych przetargach zakłada się wprawdzie m.in. zmniejszenie ryzyk po stronie wykonawcy i zwieszenie konkurencji w przetargach, ale z drugiej strony, ograniczona ma być też rola ceny, jako kryterium wyboru ofert. Tak naprawdę jeszcze nie wiadomo jak zadziała zwłaszcza ten drugi czynnik.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS