Trasa Kaszubska: GDDKiA wybrała ofertę na budowę S6 Szemud – Gdynia Wielki Kack - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Pomorskie

Trasa Kaszubska: GDDKiA wybrała ofertę na budowę S6 Szemud – Gdynia Wielki Kack

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 19.01.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Trasa Kaszubska: GDDKiA wybrała ofertę na budowę S6 Szemud – Gdynia Wielki Kack
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 na odcinku Szemud – Wielki Kack. Najlepsza okazała się propozycja firmy PolAqua, której wartość to ponad 800 mln zł.
Najkorzystniejsza oferta

Wykonawca, który został wybrany przez Generalną Dyrekcję zaproponował realizację tego, ponad 20-kilometrowego, odcinka Trasy Kaszubskiej za 817,110 mln zł. Infrastruktura ma być gotowa w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym w okres prac budowlanych nie wliczają się miesiące zimowe. Dodatkowo, inwestycja zostanie objęta gwarancją o długości 10 lat.
 
– Po dokonaniu wyboru, zgodnie z procedurą przetargową, komisja przetargowa oczekuje 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji. Równolegle dokumentacja przetargowa zostaje przesłana do kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po pomyślnym przeprowadzeniu tego etapu można będzie podpisać umowę z wykonawcą – informuje gdański oddział GDDKiA.

Ekspresówka na zachód od Trójmiasta

Zadaniem wykonawcy będzie budowa trasy od węzła Szemud (bez węzła) do węzła Gdynia Wielki Kack (z węzłem). Jej długość to 20,2 km. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack trasa będzie miała po trzy pasy. Na tym odcinku zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.

Realizowana S6

Odcinek od węzła Szemud do węzła Gdynia Wielki Kack to jedno z trzech zadań realizacyjnych, na które podzielony został fragment S6 Gdynia Wielki Kack – Bożepole Wielkie. Cała trasa liczy ponad 40 km, a pozostałe dwie części inwestycji są obecnie na etapie analizy ofert przez zamawiającego.

Dwa odcinki, w województwie pomorskim, na które postępowania również są w toku to Luzino – Szemud (10,26 km) oraz Luzino – Bożepole Wielkie (10,4 km).

Cała S6

Obecnie w etapie realizacji jest już trasa S6 w województwie zachodniopomorskim na odcinku od Goleniowa do Koszalina oraz obwodnica Koszalina i Sianowa. Dalsze fragmenty, od Sianowa do Słupska, druga jezdnia obwodnicy Słupska i od Słupska w stronę Trójmiasta obecnie nie są realizowane. Z ostatnich informacji wynika, że Ministerstwo Infrastruktury analizuje możliwość budowy tej części trasy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS