Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Wrocław

Wrocław: Otwarto ul. Miłoszycką i most Strachociński

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Skanska 19.04.2017

 

 

Wrocław: Otwarto ul. Miłoszycką i most Strachociński
fot. Skanska

Więcej z regionu:

Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kierowcy mogą już korzystać z nowej drogi i mostu na Swojczycach we Wrocławiu. Nowy łącznik usprawni ruch w mieście i poprawi bezpieczeństwo oraz komfort jazdy kierowców. Inwestycję zrealizowaną na zlecenie miasta, wykonała firma Skanska. Wartość inwestycji to ponad 20 mln zł brutto.
W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia o długości 1,3 km. Po obu stronach ulicy pojawiły się chodniki dla pieszych i ścieżki dla rowerzystów. Zamontowane zostało nowe oświetlenie. – Wykonaliśmy także kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, przebudowaliśmy sieć sanitarną, wodociągową, gazową, teletechniczną, sieci energetyczne oraz kanalizację deszczową, powstała też przepompownia ścieków – mówi Tomasz Staruchowicz, kierownik budowy z firmy Skanska.

Na skrzyżowaniu Miłoszyckiej ze Swojczycką i Chałupniczą powstało rondo 6-wlotowe, które usprawni ruch na Swojczycach. Skrzyżowanie to było uważane za jedno z najbardziej niebezpiecznych w mieście. Nowe rondo ułatwi kierowcom włączanie się do ruchu, a przede wszystkim poprawi ich bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wartość kontraktu to 20,9 mln zł brutto. Prace trwały 18 miesięcy.

Mur kościelny największym wyzwaniem

Nowa przeprawa znacząco usprawni ruch w mieście. Skorzystają z niej szczególnie mieszkańcy Swojczyc. – Przebudowa ul. Miłoszyckiej ma duże znaczenie dla wszystkich mieszkańców okolicznych osiedli – mówi Jarosław Kowalski, menadżer projektów z firmy Skanska. Jak dodaje, zmniejszy się czas dojazdu do centrum, zwiększy się także bezpieczeństwo kierowców dzięki przebudowie muru Kościoła św. Jacka oraz budowie ronda na skrzyżowaniu z ulicami Swojczycką i Chałupniczą. Przy ulicy powstały również chodniki i ścieżki rowerowe.


Wyświetl większą mapę

– Największym wyzwaniem podczas realizacji tej inwestycji była przebudowa muru wokół Kościoła św. Jacka – mówi Jarosław Kowalski. Jak tłumaczy przedstawiciel firmy Skanska, kościół położony jest na wyniesieniu względem terenów przyległych. Zwężenie przy murze kościelnym od lat było bardzo niebezpieczne. Dzięki przebudowie muru uwolniony został pas drogowy i poprawiła się widoczność, a w konsekwencji bezpieczeństwo na drodze.

Przebudowa muru wokół świątyni wymagała zastosowania palisady betonowej o głębokości 6,5 m, która dodatkowo została zabezpieczona kotwami gruntowymi. Wszystko po to, aby uniemożliwić przemieszczanie się gruntu. – Podczas realizacji prac prowadziliśmy stały monitoring geodezyjny, który miał za zadanie badać czy grunt nie przemieszcza się. Dodatkowo z uwagi na możliwość występowania wzdłuż przesuwanego muru pochówków, wszystkie prace w tym miejscu były prowadzone pod nadzorem archeologów – dodaje menadżer projektów firmy Skanska. Po przebudowie rejon ten został objęty strefą „ruchu uspokojonego”. W okolicy, na prośbę rady osiedla, powstał parking na ponad 20 aut.

Most Strachociński

Z uwagi na to, iż most wraz z ul. Swojczycką i Miłoszycką tworzą korytarz komunikacyjny tej części miasta, od soboty przez most poprowadzona została dwukierunkowa tymczasowa organizacja ruchu. Stan ten zostanie utrzymany do momentu oddania do użytku całej inwestycji w ramach modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego. – Sam most jest gotowy – mówi Wojciech Kowalczyk, menadżer projektów z firmy Skanska. – Do wykonania pozostało odtworzenie ul. Ludowej oraz oznakowanie poziome, które będzie realizowane tuż przed ostatecznym odbiorem końcowym przewidzianym w czerwcu tego roku – dodaje.

W ramach modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego żelbetowy trójprzęsłowy most Strachociński o długości 53 m, konstrukcji belkowej i dźwigarach prefabrykowanych został rozebrany. Na jego miejscu powstał nowy obiekt, dłuższy i o innym układzie podpór. Obecnie to czteroprzęsłowa żelbetowa konstrukcja, o długości ponad 96 m i szerokość ponad 15 m.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS