Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Małopolska

Wybór Salini na S7 Widoma –Kraków nieważny. Impresa Pizzarotti wraca do gry

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 20.04.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Wybór Salini na S7 Widoma –Kraków nieważny. Impresa Pizzarotti wraca do gry
fot. GDDKiA

 

Będzie ponowne badanie ofert na S7 Widoma – Kraków. Tak nakazała Krajowa Izba Odwoławcza. Zgodnie z jej decyzją, GDDKiA musi unieważnić czynność wyboru najkorzystniejszej oferty i ponownie przeanalizować cenę zadeklarowaną przez Impresa Pizzarotti.
Przypomnijmy, w rozstrzygniętym przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków jako najkorzystniejszą spośród 11 złożonych ofert GDDKiA wskazała propozycję firmy Salini Impregilo. Jest ona warta 1,072 mld zł, stanowiąc w tym przetargu drugą ofertę pod względem ceny.

Taniej – na 1,022 mld zł – prace wyceniła Impresa Pizzarotti, jednak jej oferta została odrzucona. To ta firma odwołała się do KIO.

Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowa Izby, odwołanie zostało uwzględnione. Teraz GDDKiA musi unieważnić dokonany wcześniej wybór i wezwać odwołującego – Impresę Pizzarotti – do złożenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na jej cenę.

Jeśli Impresa Pizzarotti obroni ofertę, ma szansę na zdobycie tego zamówienia. GDDKiA planowała na jego realizację 1,012 mld zł, co oznacza, że wszystkie złożone propozycje wykonawców przekroczyły ten budżet.

Odcinek, o którym mowa liczy 18,3 km. Ma się połączyć z węzłem Igołomska w Krakowie. Jest jedną z trzech części, na które podzielono budowę ekspresówki między Krakowem a granica województwa.

Pozostałe części to: węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km (podpisano już umowę z firmą Mota Engil Central Europe) oraz granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.

W tym drugim przypadku odcinek dodatkowo podzielony został na dwie części ze względu na konieczność ponownego pozyskania decyzji środowiskowej (wydana wcześniej została unieważniona z powodu protestów z powodu protestów mieszkańców wsi Poradów) – dla jednej części trwają prace projektowe, dla drugiej wybierany jest najkorzystniejszy wariant przebiegu.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS