Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Malopolskie

Druga część łącznika Brzeskiego w ciągu DK-75 powstanie szybciej

| Redakcja źródło: GDDKA Kraków 13.12.2016

 

 

Druga część łącznika Brzeskiego w ciągu DK-75 powstanie szybciej
fot. Radosław Drożdżewski, commons.wikimedia.org, GNU FDL (6)

Więcej z regionu:

Malopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W styczniu 2017 roku może być ogłoszony przetarg na przygotowanie materiałów do decyzji środowiskowej i koncepcji programowej dla inwestycji przebudowy DK-75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz, odcinek tzw. łącznika brzeskiego. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał wczoraj dokument pozwalający na przyspieszenie tej inwestycji.
II etap łącznika brzeskiego, w przeciwieństwie do dalszego przebiegu DK-75 ma już opracowane studium korytarzowe. Trasa rozpocznie się od zrealizowanego już I etapu łącznika Brzesko (włączenia do DK-94). Będzie miała długość ok. 2,4 km. Włączenie do istniejącej drogi krajowej nr 75 nastąpi w rejonie styku ulic Mickiewicza i Cesarski Gościniec.

Obecnie na odcinku DK-75 w rejonie Brzeska, zwłaszcza w godzinach szczytu, przepustowość jest wyczerpana. W miejscu tym zlokalizowane są bowiem liczne punkty usługowe i handlowe, dodatkowo ruch tranzytowy nakłada na miejski. Po oddaniu do ruchu autostrady A4 na odcinku węzeł Szarów – węzeł Krzyż, która odciąża ruch pojazdów DK- 94 sytuacja uległa poprawie jedynie czasowo. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na odcinku DK-94 pomiędzy włączeniem I etapu łącznika brzeskiego (stanowiącym początek II etapu łącznika brzeskiego) – do skrzyżowania z istniejącą DK-75, na kierunku Brzesko – Nowy Sącz, średni dobowy ruch wynosi blisko 18 tys. pojazdów na dobę.

Budowa II etapu łącznika brzeskiego pozwoli na odsunięcie od Brzeska ruchu tranzytowego pomiędzy A4 a Nowym Sączem i rozładowanie spiętrzeń ruchu w godzinach szczytu. Po wybudowaniu łącznik brzeski będzie stanowić południowo – zachodnią obwodnicę miasta, która upłynni także ruch z Nowego Sącza do A4.

Uzyskanie decyzji środowiskowej przewidywane jest w 2019 r. Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj w latach 2020-2023.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS