Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Mosty - Gdańsk

Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 12.04.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę
fot. DRMG
Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę
Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę
Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę
Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę
Gdańsk: Siedem firm chce budować kładkę na Ołowiankę

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Otwarto oferty w przetargu na budowę zwodzonej kładki nad rzeką Motławą w Gdańsku. Najtańszą z ofert złożyła firma Intercor, a jej wartość to 7,649 mln zł. Nowa przeprawa ma skomunikować Główne Miasto z wyspą Ołowianką oraz zapewnić łatwiejszy dostęp do instytucji kultury w tej części miasta.
Łącznik za 10 mln zł

Kładka ma przede wszystkim łączyć wyspę Ołowiankę z miastem. Nowa przeprawa przez Motławę ma jednak także być częścią trasy spacerowej i być atrakcją architektoniczną dla turystów, zarówno tych lądowych jak i morskich. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych zakładów mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych.

Na inwestycję zamawiających, czyli Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk, planuje przeznaczyć 10 mln zł. Do przetargu wpłynęło siedem ofert o wartości od 7,649 mln zł do 14,745 mln zł. Firmy, które zaoferowały swoje usługi to: Intercor (7,649 mln zł), Vistal (8,169 mln zł), Energopol Szczecin (8,761 mln zł), Most (9,871 mln zł), Budimex (10,310 mln zł), Skanska (10,608 mln zł) oraz Soltanche (14,745 mln zł). Budżet zamawiającego to 10 mln zł.

Obiekt ma zapewnić komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii i Muzeum Morskiego z jednoczesną możliwością łączenia oferty kulturalnej Muzeum II Wojny Światowej, Filharmonii i Centralnego Muzeum Morskiego.

Latem harmonogram, a przez resztę roku jak kto chce

Dodatkowo podróżowanie nową trasą spacerową ma ułatwić specjalny harmonogram, który ma zostać ustalany w sezonie letnim. Będzie on dopasowany do rozkładu ruchu jednostek wodnych. Rozwiązanie takie umożliwi zminimalizowanie czasu traconego na pełne otwarcie i zamknięcie kładki. Zakłada się, iż harmonogram czasów otwarcia kładki będzie dostępny w prasie lokalnej, informatorach turystycznych i na stronach internetowych w celu zapewnienia łatwego dostępu do tych informacji dla wszystkich zainteresowanych.

Co jednak kiedy sezon turystyczny się skończy. Wtedy czas wymaganego otwarcia kładki ulegnie znacznemu skróceniu. Poprawi to jej funkcjonalność zarówno dla turystów jak i mieszkańców Dolnego Miasta oraz zwiększy dostępność do centrum koncertowo-kongresowego na wyspie Ołowianka. Dla okresu październik – maj będzie możliwość rozważenia systemu otwierania kładki na żądanie tj. bezpośrednio przed zbliżającą się jednostką o wysokości przekraczającej wielkość światła pionowego w celu umożliwienia jej przeprawy.

Zwodzona kładka

Obiekt ma mieć 70,5 m długości i szerokość całkowitą od 6,76 do 10,56 m. Po otwarciu kąt, pod którym będzie ona nachylona, ma być równy 65 stopni, a światło przęsła głównego ma wynosić 39,05 m. Czas otwierania oraz zamykania przęsła zwodzonego ma trwać 2 minuty. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec maja 2017 roku.

Wykonawca, który zostanie wybrany przez zamawiającego, będzie zobowiązany do budowy nowej zwodzonej kładki dla pieszych przez Motławę pomiędzy wyspą Ołowianką a historycznym nabrzeżem Głównego Miasta w rejonie dawnego Zamku Krzyżackiego. Jednak to nie wszystko, poza tym będzie musiał wybudować budynek techniczny do obsługi mostu po stronie wyspy Ołowianki, konieczne przyłącza niezbędne do funkcjonowania kładki i budynku sterowni, zagospodarować niewielki fragment obu nabrzeży w niezbędnym do funkcjonowania kładki zakresie. Poza tym wymagane będą prace dodatkowe polegające na budowie oświetlenia zarówno kładki jak i rejonów wejść na nią po obu stronach rzeki, montażu systemu monitoringu, budowie nowej stacji trafo na terenie Filharmonii Bałtyckiej, systemu odwodnienia projektowanej kładki i terenów przyległych oraz przebudowie kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS