GDDKiA: Nawierzchnie betonowe to niższe koszty finansowe i społeczne - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

GDDKiA: Nawierzchnie betonowe to niższe koszty finansowe i społeczne

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 06.11.2015

PARTNER DZIAŁU


 

GDDKiA: Nawierzchnie betonowe to niższe koszty finansowe i społeczne
fot. SPC

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mimo że tylko 17% dróg krajowych w tej perspektywie powstanie w technologii betonowej, przedstawiciele branży asfaltowej nie przestają alarmować o negatywnych skutkach decyzji GDDKiA, która dopuściła zastosowanie innej technologii wykonania nawierzchni. „Winna” zamieszania instytucja tłumaczy, że jej intencją jest zapewnienie trwałości najbardziej obciążonych ciągów komunikacyjnych.
Beton na drogach obciążonych tranzytem

GDDKiA przypomina w piśmie skierowanym do Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych, że zastosowanie nawierzchni betonowych na wybranych odcinkach dróg zapewni poza ich trwałością minimalizację kosztów finansowych i społecznych związanych z remontami dróg. Wówczas uciążliwe stają się wyłączenia odcinków z użytkowania.

Inwestor zaznacza, że trwałość dróg mogą zapewnić nie tylko nawierzchnie betonowe, ale i długowieczne oraz te o podwyższonym module sztywności. Te technologie są zdaniem GDDKiA optymalnym rozwiązaniem do zastosowania na trasach obciążonych ruchem tranzytowym.

Niech wygra najlepszy?

W specyfikacji przetargowej GDDKiA stosuje subklauzulę dotyczącą inżynierii wartości, która umożliwia oferowanie przez wykonawców zamawiającemu korzystnych rozwiązań, w tym zmianę technologii wykonania nawierzchni. Tak było w przypadku postępowania na wykonanie drogi S8 omijającej Janki i Raszyn – Strabag zaoferował GDDKiA zastosowanie nawierzchni długowiecznej opracowanej przez jej spółkę TPA, dzięki czemu uda się znacząco wydłużyć trwałość nawierzchni.

Beton w zgodzie z asfaltem

W aktualnym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 udział dróg betonowych w stosunku do całego zakresu rzeczowego programu wynosi około 17% ciągów głównych. Natomiast nawierzchnie dróg serwisowych i poprzecznych będą wykonane w technologii asfaltowej.

GDDKiA podkreśla, że poprzedni PBDK na lata 2011-2015 zakładał budowę dróg z nawierzchnia bitumiczną, zatem gdy pojawi się konieczność wykonania wymiany warstwy ścieralnej to roboty bitumiczne będą przeważały w zlecanych pracach utrzymaniowych.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS