GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą” - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą”

| Jacek Osiński źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.10.2014

PARTNER DZIAŁU


zdjęcie autora

Jacek Osiński

Dyrektor Pionu Zarządzania Projektami Inwestycyjnymi

Jacek Osiński jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na Wydziale Inżynierii Lądowej.Ukończył szereg szkoleń specjalistycznych w zakresie warunków kontraktowych FIDIC, ustawy o zamówieniach publicznych oraz kursów doskonalących dla inspektorów nadzoru robót budowlanych. W ZDG TOR odpowiedzialny za rozwój działalności związanej z doradztwem w zakresie zarządzania projektami inwestycyjnymi. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy zarówno po stronie inwestorów jak i wykonawców w uznanych na rynku międzynarodowych firmach. Posiada duże umiejętności w analizowaniu i rozwiązywaniu problemów powstałych na każdym etapie procesu inwestycyjnego. Zdobył również duże doświadczenie i wiedzę związaną z analizą, przygotowaniem i udokumentowaniem roszczeń dla potrzeb sporów arbitrażowych jak i sądowych.

 

GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą”
fot. Robert Kaufmann

Zobacz więcej na temat:

Zamówienia publiczne
GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– O tym, że nawierzchnie betonowe są trwalsze od tych asfaltowych wiadomo nie od dzisiaj. Więc dlaczego GDDKiA nie zdecydowała się na tę technologię wcześniej? – pyta Jacek Osiński, ekspert ZDG TOR.
Domyślam się, że ten nagły zwrot nie jest efektem nagłego olśnienia urzędników generalnej dyrekcji, lecz raczej bezpośrednim skutkiem znowelizowanej ustawy o zamówieniach publicznych, która od 19 października nakazuje zamawiającym z sektora publicznego uwzględnianie w postępowaniach przetargowych innych kryteriów oceny ofert niż tylko cena.

Ten zapis toruje drogę dla technologii zapewniających np. większą trwałość a przez to niższe koszty eksploatacji. Jako inżynier bardzo się z tego cieszę, podobnie jako podatnik. Skoro drogi budowane są przy wykorzystaniu unijnych pieniędzy, to w naszym interesie jest by miały jak najdłuższą żywotność, a ich późniejsze remonty były jak najtańsze, bo za nie zapłaci skarb państwa, czyli my wszyscy.

Ale jest i druga strona medalu. Uważam, że podobne zmiany powinny być przeprowadzane sukcesywnie i z odpowiednim wyprzedzeniem, by wykonawcy byli w stanie do nich się odpowiednio przygotować. Tylko nieliczne grono firm dysponuje odpowiednim sprzętem i doświadczeniem. I o ile jeszcze drogi lokalne o niższych parametrach technologicznych technicznych wykonawcy krajowi będą w stanie wykonać w sposób należyty to autostrady i drogi ekspresowe będą już dla nich bardzo dużym wyzwaniem i wielką niewiadomą.

GDDKiA po raz kolejny „wylała dziecko z kąpielą” i pokazuje, że dialog z branżą to cały czas fikcja.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS