Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Zachodniopomorskie

GDDKiA Szczecin: Mamy nadzieję na dokończenie S3 na Pomorzu Zachodnim

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 16.12.2014

 

 

GDDKiA Szczecin: Mamy nadzieję na dokończenie S3 na Pomorzu Zachodnim
fot. GDDKiA Szczecin

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 na liście zadań rezerwowych umieszczono budowę drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Świnoujścia. Tadeusz Rajkiewicz, dyrektor oddziału GDDKiA w Szczecinie mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że przygotowania do budowy tej trasy trwają i liczy na to, że uda się wygenerować oszczędności umożliwiające realizację tego zadania.
Przygotowania w toku

Dyrektor w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” nie ukrywa, że największych przygotowań wymaga odcinek od Świnoujścia do Parłówka o długości 34 km. – Trzeba tam opracować dokumentację studialną i uzyskać decyzję środowiskową. Należy wybudować drugi most na obwodnicy Wolina i drugą estakadę w pobliżu Międzyzdrojów, przebudowy wymagają wiadukty nad drogą. Trasa na pewnym odcinku przebiega przez Woliński Park Narodowy, co jest dodatkową komplikacją – informuje Tadeusz Rajkiewicz.

Dalsze odcinki w kierunku południowym do węzła Rzęśnica posiadają decyzje środowiskowe, a obwodnica Brzozowa ponadto ma projekt budowlany. – Gdyby więc zapadła taka decyzja dość szybko można byłoby ogłosić przetargi. Należy podkreślić, że obecna droga od Parłówka do Miękowa przebiega w większości odcinkami prostymi przez tereny leśne, w związku z tym rozbudowa byłaby mało problematyczna. Jednocześnie ten odcinek o długości 20 km jest newralgiczny, gdyż stanowi połączenie dwujezdniowej obwodnicy Parłówka z dwujezdniową S3 w kierunku południowym. Więc można osiągnąć największy efekt komunikacyjny najmniejszym kosztem – tłumaczy nam dyrektor.

Stara ekspresówka do przebudowy

Tadeusz Rajkiewicz mówi, że nie bez powodu w projekcie PBDK 2014-2020 mówi się o odcinku drogi S3 ze Świnoujścia do Szczecina. Wyjaśnia, że trasa z Goleniowa do Szczecina jest dwujezdniową drogą ekspresową, jednak poza obwodnicą Miękowa, była ona budowana w końcu lat 70-tych poprzedniego wieku. Droga wymaga więc dostosowania do parametrów współczesnej „ekspresówki”. Aby tak się stało, należy między innymi zlikwidować skrzyżowanie z przejściem dla pieszych w Kliniskach. – Jest tam bardzo niebezpiecznie, musi wreszcie powstać węzeł drogowy i kładka dla pieszych – mówi dyrektor.

Ponadto, przebudować należy poniemiecki węzeł Rzęśnica. Tadeusz Rajkiewicz informuje, że każda relacja na nim jest kolizyjna, a układ węzła ze względów historycznych jest dostosowany do zupełnie innego przebiegu głównego potoku ruchu. – Efektem są korki powstające w wakacyjne weekendy, gdy ruch na tym odcinku wynosi około 50 tys. pojazdów na dobę (i to według pomiaru z 2010 roku) – oświadcza.

Dalsze inwestycje na S3 potrzebne

– Na budowę północnego odcinka S3 musimy spojrzeć w sposób kompleksowy, tak aby cały ciąg drogi ekspresowej doprowadzić do współczesnych standardów. Obecnie mamy ten kontrast – nowa droga ekspresowa o wysokich parametrach w kierunku południa i zaczynająca się od Szczecina w kierunku północy stara „droga ekspresowa”, która przechodzi w jednojezdniową drogę klasy GP – mówi obrazowo dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Tadeusz Rajkiewicz, pytany o to, czy jest szansa na wygenerowanie tak dużych oszczędności, które umożliwiłyby realizację przynajmniej części tej trasy, znajdującej się ona na siódmej pozycji listy rezerwowej w projekcie PBDK 2014-2020, mówi, że jest to ciężkie do stwierdzenia. – Poziom cen w przetargach zależy od bardzo wielu czynników, jest tu tak wiele zmiennych, że chyba nikt nie jest w stanie przewidzieć tego jakie będą ceny w przetargach za kilka lat – odpowiada.

– Oczywiście patrząc z perspektywy historycznej pewne oszczędności powinny się jednak pojawić. Dlatego też w projekcie nowego PBDK znalazła się lista rezerwowa. My liczymy, że znajdą się środki na dokończenie budowy drogi S3. Przynajmniej na tym najbardziej newralgicznym odcinku, czyli na południe od Parłówka – podsumowuje dyrektor Rajkiewicz.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 



ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS